سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 97 از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن درآمدهای ماهانه تا دو میلیون تومان کارکنان دولت و یک میلیون تومان اصناف از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش مرور نیوز، علی‌اصغر یوسف‌نژاد در نشست خبری ظهر امروز (دوشنبه) خود و در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه اظهار کرد: در تبصره 6 لایحه بودجه در مورد سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد بحث‌هایی صورت گرفت و مقرر شد این معافیت‌ها حداقل در حد سال گذشته باشد. بر این اساس سقف معافیت مالیاتی برای کارمندان دولت در حد 24 میلیون تومان در سال یعنی ماهانه دو میلیون تومان و برای مشاغل بخش خصوصی 18 میلیون تومان در سال یعنی ماهانه یک و نیم میلیون تومان تعیین شد که بر اساس آن درآمدهای ماهانه تا دومیلیون تومان کارکنان دولت ویک میلیون تومان اصناف از مالیات معاف شوند. 

وی با بیان اینکه دو میلیون و 700 هزار کارمند دولت و چهار میلیون نفر تعداد اصناف هستند، یادآور شد: ممکن است تغییرات جزئی به نفع کارمندان داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال 97 اضافه کرد: تلاش کمیسیون تلفیق این است که در مورد عوارض و پرداختی مردم در آب، برق و گاز و خدمات عمومی افزایش قابل توجهی نداشته باشیم و پرداخت‌ها در حد سقف پرداختی در سال 96 باشد. اگر هم موارد خاصی وجود داشته باشد با تشکیل کارگروهی متشکل از دولت و مجلس به نقطه نظر مشترک خواهیم رسید. از جمله در مورد سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت که ممکن است تغییراتی به نفع مردم داشته باشد.