وزیر امور خارجه با بیان اینکه مردم نشان دادند ضمن اینکه اعتراض را حق خود می‌دانند خشونت را بر نمی‌تابند گفت: آمریکایی‌ها تلاش کردند از این حرکت یک سوء استفاده سیاسی برای اهداف خود کنند.

به گزارش مرور نیوز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه امروز(دوشنبه 18 دی‌ماه) در حاشیه دومین کنفرانس امنیتی تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌هایی که در خارج برای سو استفاده از ناآرامی‌های اخیر کشور انجام شد اظهار داشت: این واقعیت که در ایران مردم برخلاف متحدین منطقه ایشان حق دارند که اعتراض کرده و نظر و انتقاداتشان را مطرح کنند که البته انتقاد و اعتراض به صورت مسالمت آمیز حق مردم بوده و با خشونت هم فرق دارد.

وی با بیان اینکه مردم نشان دادند ضمن اینکه اعتراض را حق خود می‌دانند خشونت را نمی‌پذیرند و بر نمی‌تابند افزود: آمریکایی‌ها تلاش کردند از این حرکت یک سو استفاده سیاسی برای اهداف خود کنند. دیدیم که چگونه در شورای امنیت و حتی با وجود اعمال فشاری که در شورای امنیت داشتند منزوی شده و همه کشورها به جای این که درمورد مسائل مورد نظر آنها صحبت کنند درخصوص ضرورت حفظ برجام و امتناع از دخالت در امور داخلی صحبت کردند.

ظریف ادامه داد: از اینکه بخواهند این موضوع را بهانه‌ای برای استفاده اهداف سیاسی کنند اظهار نگرانی کردند و براساس تمام گزارش‌هایی که از جاهای مختلف حتی در داخل آمریکا و از طریق مقالاتی که نوشته شد و آنطور که تلویزیون‌های آمریکایی گفتند این جلسه نشان داد که گرایش دولت جدید آمریکا در سطح جهانی گرایشی منزوی است.

وی جمهوری اسلامی را نظامی مردمی دانست و افزود: قدرت، اقتدار، پیشرفت و همه چیز خود را مدیون مردم هستیم و به جد به آن اعتقاد داریم.

ظریف با یادآوری این جمله حضرت امام(ره) که مردم ولی نعمت ما هستند تصریح کرد: دولت بیش از همه نگران وضع مردم و معیشت مردم است و تلاش می‌کند که در این زمینه علاوه بر تلاش نظرات مردم را بشنود. البته مردم راه خود را از خشونت و اغتشاش جدا کردند.