مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با بیان این‌که «ایران آماده گسترش همکاری ها است»، به حوادث یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: با توجه به جنایت‌های صورت گرفته در این کشورها به ویژه علیه کودکان و زنان از صلیب سرخ خواستار اعمال اقدامات موثر در ممانعت از جنگ و خشونت هستیم.

به گزارش خبرگزاری موج، پیتر مائورور رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیدار با علی اکبر ولایتی بیان کرد: ایران نقش تاثیرگذاری در همگرایی کشورهای منطقه و برقراری صلح در خاورمیانه دارد.

وی با قدردانی از ایران به نقش کشورمان در منطقه اشاره و با اظهارامیدواری به ثمربخش بودن این گفت‌و گوها اظهار کرد: ما روابط خوبی با ایران از گذشته های دور داشتیم و این روابط همچنان پابرجاست.

 ایران در توسعه منطقه نقش عظیمی داشته است

رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ ادامه داد: ایران در توسعه منطقه نقش عظیمی داشته و انعکاس این تاثیرگذاری را شاهد هستیم.

مائورور همچنین ابراز کرد: توسعه روابط با ایران همکاری‌های بیشتری را می‌طلبد و نقش موثر ایران در برقراری صلح در منطقه بوده و از این امر حمایت می‌کنیم.

 

وی اظهار کرد: ما می‌توانیم در همکاری‌ها روابط نزدیک‌تری داشته باشیم و در حد امکان و توان برای توسعه همکاری‌ها آماده هستیم.

علی اکبر ولایتی نیز در دیدار با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ اظهار کرد: به طور یقین ایران نقش تاثیرگذاری در منطقه داشته و امیدوار به توسعه همکاری ها هستیم.

وی با بیان این‌که «ایران آماده گسترش همکاری ها است»، به حوادث یمن و سوریه اشاره کرد و گفت: با توجه به جنایت‌های صورت گرفته در این کشورها به ویژه علیه کودکان و زنان از صلیب سرخ خواستار اعمال اقدامات موثر در ممانعت از جنگ و خشونت هستیم.