فرماندهی مرزبانی کشور گفت: برخلاف سال‌های گذشته که حوادث محدود تروریستی در نوار مرزی و برخی مناطق که راهیان نور حضور داشتند رخ می داد، امسال با تدابیر اندیشیده شده و هوشیاری مرزبانان، تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

به گزارش مرور نیوز، فرماندهی مرزبانی کشور وضعیت امنیت در مرزهای خوزستان را تشریح کردند.

حوادث تروریستی در نوار مرزی نداشته ایم

سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی کشور در محل یادمان شهدای هویزه در خوزستان بیان کرد: برخلاف سال‌های گذشته که حوادث محدود تروریستی در نوار مرزی و برخی مناطق که راهیان نور حضور داشتند رخ می داد، امسال با تدابیر اندیشیده شده و هوشیاری مرزبانان، تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم.

وی ادامه داد: حضور در یادمان‌های دوران دفاع مقدس توفیق بزرگی بوده و کسانی که در این یادمان ها حضور پیدا می‌کنند بی‌شک دعوت‌شدگان توسط شهدا هستند.

وی افزود: همه مناطق و قطعه ‌قطعه خوزستان باید یادمان شود چرا که خون پاک شهدا در تمامی شهرهای خوزستان بر زمین ریخته شده و به ‌عنوان مرزبانان این کشور پس از شهدا میزبانان اصلی این یادمان‌ها هستیم.

سردار رضایی اظهار کرد: بسیاری از زائران در اینجا مسیر زندگی خود را تغییر داده و چشم‌انتظار سال‌های بعد هستند که مجدد در این مناطق حضور یابند و زائر اینجا شوند.

ایستگاه های صلواتی برپا شده است

فرماندهی مرزبانی کشور با بیان اینکه آماده اسکان زائران راهیان نوری که به هر دلیلی شب نمی‌توانند به محل اسکان خود برسند هستیم افزود: ایستگاه‌های صلواتی در برخی یادمان‌های مرزی برای خدمت‌رسانی مطلوب به زائران راهیان نور برپا شده است.

درطول سال به ویژه در ایام نوروز افراد زیادی در قالب کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس خوزستان دیدن می کنند.