معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه امروز مهمترین مسأله کشور رضایتمندی مردم است، گفت: امروز مردم از اینکه جامعه ناامن شود نگران هستند و واکنش مردم در برابر ناامنی خیلی تند است.

به گزارش مرور نیوز، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور امروز در آئین تکریم و معارفه استاندار همدان، با تأکید براینکه از وحدت و یکپارچگی استان همدان قلباً خوشحال هستم، افزود: امروز تهدیدات عدیده‌ و ضعف‌های داخلی نیز در کشور وجود دارد واگر در رفع این ضعف‌ها موفق نشویم باید بدانیم که با مشکلات بیشتری مواجه می شویم.

وی با بیان اینکه منابع قوی در کشور داریم اما استفاده کمتری در عمل می‌شود،  تصریح کرد: 90 درصد وقت و توان ما روی مسائل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گذاشته می‌‎شود نه امنیتی و در امنیت مشکل نداریم.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه حق پیروز است اما پیروزی اهل حق مشروط است که یکی از شروط آن وحدت و انسجام است، خاطرنشان کرد:   وحدت و انسجام  یک اصل برای ماست.

وی با بیان اینکه امروز مهمترین مسأله کشور رضایتمندی مردم است، خطاب به استاندار جدید همدان گفت: دستگاه‌های  مختلف استان ارزیابی کنند که چند نفر از مردم همدان با نیروهای دولتی ارتباط دارند و چند درصدد آنها با رضایت از آن دستگاه خارج می‌شوند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور ادامه داد: سیستم بروکراسی کشور فسادزاست و در حوزه‌های مختلف قوانین زیادی وضع شده است که اگر بخواهیم این موضوع را کاهش دهیم باید ساختارهای چابک و روان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در ادارات سردرگم هستند، یادآور شد: باید به سمت رضایتمندی مردم به عنوان پشتوانه اصلی حمایت از نظام برویم که راه‌حل‌های مختلفی دارد که یکی از آن ایجاد فرهنگ رفتاری برای ایجاد رضایتمندی مردم است.

ذوالفقاری با بیان اینکه مردم ایران عدالتخواه هستند،  افزود: مردم ایران امنیت‌طلب هستند به طوریکه امروز مردم از اینکه جامعه ناامن شود نگران هستند و واکنش مردم در برابر ناامنی خیلی تند است.

وی احترام‌طلبی و تطبیق گرایی را از دیگر ویژگی‌های مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: مهمترین ویژگی مردم ایران تحول‌خواهی است و دوست دارند حرکت رو به جلو و تکاملی داشته باشند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور اظهار کرد: اگر این ویژگی مردم ایران را مورد توجه قراردهیم به عنوان مدیران موفق در ذهن مردم خواهیم ماند.

وی با تأکید بر اینکه اعتقاد دارم مدیرانی که انتخاب می‌شوند باید از بدنه سیستم باشند، عنوان کرد: یکی از مشکلات کشور این است که در برخی جاها مدیری منصوب می‌شود اما کار را نمی‌شناسد و با مشکل مواجه می‌شود و گاهی تصمیمات خلاف قانون می‌گیرد.