نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان باید به دور از شعار دادن فضا را برای جلوه‌گری‌های هنری فراهم کنند تا به ثبت رسیدن آثار هنری بیشتری را شاهد باشیم.

به گزارش مرور نیوز، سیدمهدی مقدسی در آیین اختتامیه "اولین سمپوزیوم مجسمه‌سازی اراک" با اشاره به اینکه هنرمندان بنام ایرانی آثار هنری زیبایی را در جای جای کشور خلق کرده‌اند، گفت: قطعا اگر فضا و شرایط لازم و بسترها را برای هنرمندان فراهم و از آنها به معنای واقعی تجلیل کنیم، جلوه‌های زیبا و متعددی از آثار هنری ماندگار را در استان شاهد خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه باید به هنرمندان بها داده شود، افزود: حداقل در دو قرن گذشته، ۲۰ درصد از مفاخر، شهدا، حافظان قرآن و ... در سطح کشور از استان مرکزی برخاسته‌اند و هرکدام با تمام وجود این راه را با معرفت انتخاب کرده‌اند، همچنین آنها برای دفاع از ارزش‌ها از خودگذشتگی‌های بسیاری کردند.

مقدسی تصریح کرد: برگزاری سمپوزیوم جهت ساخت سردیس شهدا و مفاخر آغازی برای اقدامات بزرگ است. امید است بیش از پیش شاهد ظهور و بروز جلوه‌هایی از هنر و هنرمندان این خطه باشیم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در همه کشورهای پیشرفته به مفاخر اهمیت و بهای بسیاری داده می‌شود و به منظور شناسایی آنها به عموم جلوه‌های زیبایی از هنرمندی را به نمایش گذاشته‌اند. در کشور و استان مرکزی نیز باید همه مسئولان و دست‌اندرکاران دست در دست هم داده و در جهت شناساندن مفاخر به شیوه‌های هنری کوشا باشند.

وی با بیان اینکه هنر در وجود آدمی نهادینه شده است، ادامه داد: خداوند متعال مسیر رسیدن به کمال را باز گذاشته تا همگان از استعداد الهی که به آنها عطا شده است به نحو احسن بهره ببرند.

مقدسی تاکید کرد: مسئولان باید به دور از شعار دادن فضا را برای این جلوه‌گری‌ها فراهم کنند تا به ثبت رسیدن آثار بیشتری از این دست را شاهد باشیم. فراهم کردن امکان استفاده از این ظرفیت‌ها وظیفه مسئولان است.