سید حسن رسولی اعلام کرد: سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به 39 درصد از کل بودجه ۱۴۰۰ شهرداری تهران رسید.

به گزارش مرور نیوز سیدحسن رسولی در صحن امروز شورای شهر درباره بودجه حمل و نقل عمومی در شهرداری تهران برای سال 1400 اظهار داشت: سهم هر یک از مأموریت شش‌گانه  شهرداری تهران از بودجه ۱۴۰۰ مشخص است و بر اساس آن در سال آینده شهرداری حدود 7 درصد از درآمدهای خود را به حوزه فرهنگی و اجتماعی اختصاص خواهد داد.

وی افزود: همچنین سهم حوزه حمل و نقل و ترافیک به 39 درصد از کل بودجه رسید و سهم حوزه خدمات شهری 13.3 درصد و بخش ایمنی و مدیریت بحران 4.2 درصد است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: سهم  حوزه شهرسازی از بودجه 1400 حدود 4 درصد و سهم خرید  خدمت و حقوق و دستمزد و هوشمندسازی 33 درصد از بودجه 1400 را به خود اختصاص می‌دهد.

رسولی تصریح کرد: بر اساس ماده واحده بودجه سال 1400 در راستای بند «الف» ماده واحده بودجه عمومی شهرداری تهران شامل مناطق، واحدهای ستادی راهنمایی و رانندگی و شورای شهر تهران است از حیث منابع تأمین اعتبار شامل درآمدهای واگذاری دارایی سرمایه و واگذاری دارایی‌های مالی بیش از 488 هزار میلیارد ریال است.

وی تصریح کرد: همچنین 164 هزار و 693 میلیارد و 661 میلیون هزار ریال از بودجه مربوط به اعتبارات هزینه‌ای است که این عدد به تنهایی شامل حقوق  مزایا نیست بلکه هزینه‌های جاری هم در آن پیش‌بینی شده است.

گفتنی است گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جزئیات بودجه 1400 و سهم بخش‌های مختلف شورای در صحن شورا مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و سرانجام گزارش این کمیسیون با 17 رأی موافق به تصویب رسید.