مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد از پایان کامل مراحل مرمت موزه هنرهای معاصر و آمادگی برای بازگشایی آن در شرایط مساعد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد بازگشایی موزه هنرهای معاصر به خبرنگار تجسمی خبرگزاری موج گفت: پیش از این هم ما اعلام کرده بودیم که در آذرماه آماده بازگشایی موزه هستیم و کماکان هم بر قول خودمان استواریم. کار تیم بازسازی و مرمت موزه تقریبا به پایان رسیده و در حال جمع آوری و تحویل بخش هستند.

وی تاکید کرد: تمام عملیات مربوط به بازسازی و نقل و انتقال گنجینه موزه هم به طور کامل به اتمام رسیده است و ما در حال تدارک نمایشگاهی برای بازگشایی هستیم.

مظفری ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از دو سال موزه تعطیل بوده است، پیش بینی ما این بود که مراسم مناسبی تدارک دیده شود و نمایشگاه جذابی را برای موزه تدارک ببنیم. مدتی هم هست که تدارک این کار را شروع کرده ایم و عزیزانمان در موزه هنرهای معاصر و بخش های مختلف دیگر در حال طراحی و اجرای نمایشگاه هایی برای افتتاح و بازگشایی موزه هستند؛ لکن با توجه به شرایط حال حاضر کشور، لزوم در قرنطینه بودن و دستور تعطیلی موزه ها، ما ناگزیریم همه موارد را آماده کنیم و در اختیار داشته باشیم تا زمانی که شرایط، قدری به حالت عادی برگردد و ما بتوانیم درهای موزه را به روی مردم باز کنیم.

 

مدیر کل هنرهای تجسمی ارشاد افزود: احساسمان این است که افراد زیادی مشتاق هستند که بعد از دو سال درهای موزه دوباره گشوده شود و بتوانند به آنجا بیایند، اما با توجه به شرایط و پروتکل های حال حاضر این کار، سخت و دشوار است. بنابراین منتظریم که با فروکش کردن آمار ابتلا به کرونا، شرایطمان را برای بازگشایی رسمی به طور دقیق اعلام کنیم.

وی تصریح کرد: بدین منظور حتما نشست خبری برگزار شد و در مورد جزئیات کامل نمایشگاه و مراسم افتتاحیه و بازگشایی، همچنین اتفاقاتی که در موزه رقم خورده و حتی کتاب هایی که در این ارتباط در دست چاپ است و هر آن چیزی که به حوزه سخت افزاری و نرم افزاری و برنامه های آتی موزه مربوط است، اطلاع رسانی خواهیم کرد.

هادی مظفری در پاسخ به این سوال که آیا سایت معرفی آثار موزه هنرهای معاصر تهران هم آماده شده است، گفت: بله سایت موزه، و معرفی آثار، هویت بصری جدید، به همراه چندین کتاب و صفحات جدید موزه در فضای مجازی و کارهای مفصل دیگری، داخل یک پکیج قرار دارند که آماده رونمایی همزمان با بازگشایی موزه است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای موزه هنرهای معاصر تهران پیج جدیدی در شبکه اجتماعی اینستاگرام ایجاد شده است گفت: متاسفانه صفحه قبلی موزه هک و از دسترس خارج شد و تلاشهایی هم انجام شد که صفحه قبلی بازگردانده شود اما به لحاظ فنی مقدور نبود، بنابراین صفحه جدیدی معرفی شده است.

مظفری افزود: ما قبلا هم اعلام کرده بودیم که حدود یک ماه قبل از بازگشایی، موزه هنرهای معاصر گزارش هایی را در فضای مجازی منتشر خواهد کرد که شامل خاطرات موزه، اطلاعات مربوط به نحوه بازسازی و رویدادهایی که پیش رو داریم، معرفی هنرمندان موزه و آثار موجود در موزه خواهد شد. از ده روز پیش این کار را شروع کرده ایم و با قدرت هم ادامه خواهد یافت تا نشست خبری و آئین بازگشایی برگزار شود البته به شرط بهتر شدن شرایط کرونایی در کشور.

مدیر کل هنرهای تجسمی تاکید کرد: تما محتوای تولید و منتشر شده در صفحه اینستاگرام جدید موزه، بر روی سایتی که رونمایی خواهد شد هم در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.