شبکه دو سیما به مناسبت عید سعید فطر ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده است.

به گزارش مرور نیوز، در جدول پخش تدارک دیده شده در شبکه دو سیما به مناسبت جشن بندگی و عید سعید فطر، گروه معارف نماز پرشکوه عید سعید فطر را از قم و حرم حضرت معصومه (س) روانه آنتن می‌کند. این برنامه به تهیه‌کنندگی سعید پورفرج، دوشنبه ساعت ۷:۳۰ پخش خواهد شد.

سریال «خانه پرتقالی‌ها» کاری از گروه خانواده عنوان تدارک دیگریست که در این جدول به چشم می‌خورد. این سریال نمایشی به تهیه‌کنندگی غلامرضا بختیاری فضایی فانتزی و کمدی دارد. در یک خانه قدیمی سه طبقه، پدربزرگ و مادربزرگ به همراه فرزندانشان زندگی می‌کنند. در قانونی نانوشته در این خانواده که وضع مالی متوسطی دارند، رسم بر این است که هر زوج صاحب چهار فرزند شود. ضمن اینکه فولکسی قدیمی در گوشه حیاط خانه پارک شده که ماجراهای این خانواده را در هر قسمت روایت می‌کند. «خانه پرتقالی‌ها» از روز دوشنبه هر روز ساعت ۱۹:۴۰ روانه آنتن می‌شود.

«در پناه عشق» کار دیگری از گروه خانواده  به تهیه‌کنندگی احسان ارغوانی و با اجرای مژده لواسانی، با دعوت از انسان‌های موفق در شغل‌های خاص دعوت به عمل می‌آورد. یکی از اهداف این برنامه، ارتقای روحیه امید به زندگی است که در تعطیلات عید فطر، به‌صورت ویژه‌ای یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۲:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

«آدم‌های خوب شهر» به عنوان برنامه افطاری شبکه دو به تهیه‌کنندگی علیرضا کریمی و اجرای محمد سلوکی نیز به مناسبت عید سعید فطر میزبان خیرین و نیکوکاران یکی دیگر از استان‌های کشورمان است. این برنامه با ارائه طرح « خانواده معنوی» قدم موثری در بحث سرپرستی از ایتام در سراسر کشور برداشته است. آخرین قسمت این برنامه یکشنبه ساعت ۱۹:۲۰ پخش خواهد شد.

مجله تصویری «تازه‌شو» به تهیه‌کنندگی عرفان احتشامی نیز به مناسبت عید بندگی در فضایی پرنشاط و شاد به موضوع مثبت‌اندیشی در زندگی می‌پردازد و از بخش‌های کوتاه مختلفی تشکیل شده که با بخش نمایشی، پخش موسیقی، میان‌برنامه‌های جذاب و ... تقدیم مخاطبان می شود. این برنامه دوشنبه ساعت ۱۳:۳۰ و سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

گروه اجتماعی با دو برنامه «رخ به رخ» و «فخر فیروزان» مخاطبان این شبکه را همراهی خواهد کرد. در ویژه‌برنامه «رخ به رخ» به تهیه‌کنندگی مهدی بابایی و اجرای امیرعلی دانایی که با دعوت از مهمانان مختلفی همراه است بخش‌های متعددی گنجانده شده و فضای با نشاط عید در قسمت‌های مختلف این برنامه در نظر گرفته شده است. این برنامه یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

همچنین برنامه «فخر فیروزان» به تهیه‌کنندگی ایمان شیعه به مناسبت عید فطر، به ادبیات فارسی در قالب مضامین دینی می‌پردازد. کارشناس این برنامه هادی سعیدی کیاسری است. از بخش‌های این برنامه می‌توان به دعوت ازیک  شاعر اهل کشمیر هندوستان، سیدعبدالله حسینی و خوانندگانی همچون عبدالرسول کارگشا و حسین فدائیان خواننده ترانه معروف عید آمد و عید آمد اشاره کرد. این برنامه دوشنبه ساعت ۱۴:۵۵ از این شبکه روانه آنتن خواهد شد.

گروه دانش و اقتصاد نیز با برنامه‌های «نمادو» به تهیه‌کنندگی هادی خدادی گزارش‌هایی از نماز عید فطر در سراسر کشور را آماده پخش کرده که در فواصل برنامه‌ها تقدیم مخاطبان خواهد شد و مسابقه تلفنی «دو در دو» نیز به مانند شب‌های گذشته به تهیه‌کنندگی مجتبی صدخسروی و با اجرای کیمیا گیلانی حوالی ساعت ۲۲:۰۰ روی آنتن می‌رود.

گروه کودک و نوجوان نیز با تازه‌های خود به استقبال این عید سعید می‌رود. برنامه «خدا چه مهربونه» به تهیه‌کنندگی علی اکبر ذاکری و با اجرای ملیکا زارعی در آستانه عید سعید فطر به‌صورت زنده روانه آنتن می‌شود. این جشن با حضور کودکان ضمن ایجاد فضایی بانشاط از حضور مجریان و مهمانان محبوب بچه‌ها نیز بهره‌ می‌برد. از بخش‌های مختلف این برنامه می‌توان به شعر، موسیقی، مسابقه، اجرای گروه‌های مختلف سرود و بخش نمایشی اشاره کرد. «خدا چه مهربونه» دوشنبه ساعت ۱۲:۰۰ و سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۱۴:۵۰ در جدول پخش برنامه‌های این شبکه قرار دارد.

«جمعمون جمعه» به تهیه‌کنندگی مهران میرصالحی و اجرای محمد مسلمی با معرفی مشاغل و حرفه‌های مختلف و دعوت از افراد متناسب با آن حرفه به همراه فرزندش و همچنین پخش بخش‌های نمایشی و شاد دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۱:۰۰ به روی آنتن شبکه دو می‌رود .از بازیگران این مجموعه می‌توان به زنده‌یاد علی سلیمانی، شهرام عبدلی، لاله صبوری، یوسف کرمی، عبد آتشانی، محمد اسماعیلی، بهرام سروری نژاد و هادی ولی‌لو اشاره کرد.

بخش‌هایی از مجموعه «کلاه قرمزی» نیز دوشنبه ساعت ۱۰:۳۰ و از سه‌شنبه تا جمعه ساعت ۱۹:۵۰ روانه آنتن می‌شود.

«دست کی بالا» به تهیه‌کنندگی سیدمحسن مناجاتی با اجرای عمو بهروز و قصه‌گویی گیتی خانم و شیرین کاری‌های دو عروسک زاغک و توتک، همزمان با روز عید فطر دوشنبه ساعت ۹:۰۰ روانه آنتن می‌شود. سه‌شنبه و چهارشنبه نیز ساعت ۰۹:۴۰ روانه آنتن خواهد شد.

همچنین به مناسبت عید سعید فطر، فیلم‌هایی در ژانر خانوادگی، طنز، ماجرایی، انیمیشن و ... به منظور فراهم آوردن لحظاتی سرگرم کننده برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده است. فیلم‌های سینمایی دوچرخه باز، ده روز بدون مادر ، رابطه، جورج کنجکاو، کودک ۵۰ ساله، معاف از مالیات، ایوان شگفت انگیز، پیله و پروانه از جمله این آثار سینمایی است که دوشنبه ساعت ۰۶:۰۰ و ۱۷:۵۰ و سه‌شنبه و چهارشنبه ساعت ۰۴:۰۰ بامداد، ۰۸:۰۰ و ۱۷:۲۰ پخش خواهد شد.