رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان گفت: خوشنویسی شناسنامه ما شده و بزرگان و نوابغ این هنر بر آثارش کیفیت بخشیده اند.

به گزارش مرور نیوز، آیین گشایش نهمین نمایشگاه انفرادی محمدجواد شکوهی‌فر هنرمند خوشنویس جوان، با حضور اساتید برجسته خوشنویسی از جمله استاد غلامحسین امیرخانی، محمد جوادزاده، محمدعلی قربانی، استاد موسوی و دیگر پیشکسوتان این هنر اصیل ایرانی در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. شد.

استاد امیرخانی پس از تماشای ۴۲ اثر خوشنویسی که در این نمایشگاه در معرض دید افراد قرار گرفته است، اظهار داشت: ما به عنوان یک خانواده، این توفیق را نشان می‌دهد که در جریان فرهنگی هنری کشور در هنر خوشنویسی خدمت می‌کنیم. هنری که شناسنامه ما شده و بزرگان و نوابغ این هنر بر آثارش کیفیت بخشیده اند.

وی گفت: خوشنویسی هنری است که با ادبیات عرفانی، فلسفی و تاریخی تلفیق شده است. یک اثر را زمانی می‌توانم اثر هنری دانست که بیننده از درون محو تماشای آن می‌شود و مفهوم آن در ذهن و قلب او رسوخ کند.

این استاد نام آشنای خوشنویسی با اشاره به نام محمدجواد شکوهی‌فر به عنوان خوشنویس نسل هفتم، افزود: در هیچ هنری جایگزین‌های و توانمند برای پیشکسوتان آن هنر پیدا نشده است، به عنوان مثال، کسی خوب می‌بیند یک جایگزین برای استاد جلیل شهناز و یا استاد. محمدرضا شجریان معرفی کند، اما خوشنویسی هنری است که در هر دهه جایگزین‌های توانمند برای نسل‌های پیشین است.

استاد امیرخانی بیان کرد: جوانانی مانند آقای شکوهی‌فر با تلاش، عشق، همت و زحمات خود به درجات خوبی در هنر خوشنویسی رسیده‌اند.

نمایشگاه خوشنویسی «به نام حضرت مادر»؛ مجموعه آثار محمدجواد شکوهی‌فر تا ۳۱ فروردین در گالری هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا برای عموم آزاد است.