انیمیشن "برادران ماریو" با عبور از مرز ۱ میلیارد دلار فروش به جمع ۴ فیلم دیگری می‌پیوندد که بعد از کرونا توانستند میلیاردی شوند.

به گزارش مرور نیوز، انیمیشن "ماریو" (با نام کامل برادران سوپر ماریو) عنوان اولین فیلم در سال 2023 است که از مرز 1 میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند.

در حالی که پیش بینی نمی‌شود که این فیلم تا پایان هفته از این مرز عبور کند اما کمپانی یونیورسال به اندازه کافی در پیش بینی‌ها برای اعلام پیروزی مطمئن است. در هر حال اگر تخمین‌ها درست از آب دربیاید، این فیلم در 26 روز از مرز 1 میلیارد دلار عبور می‌کند.

با آغاز اکران از 5 آوریل، ماریو فیلم برتر در سینماها بود. این فیلم که هنوز هم به عنوان برترین فیلم در جدول فروش داخلی قرار دارد، اکنون در چهارمین آخر هفته اکران خود قرار دارد.

تا دوشنبه، ماریو 487 میلیون دلار در آمریکای شمالی و 533 میلیون دلار در سطح جهانی فروش خواهد کرد و از مرز 1 میلیارد دلار عبور می‌کند. این پنجمین فیلم است که بعد از کرونا توانسته این عنوان را کسب کند. فیلم‌های مرد عنکبوتی: راهی به سوی خانه نیست، تاپ گان: ماوریک، سلطه جهانی ژوراسیک و آواتار: آیین آب، دیگر فیلم‌هایی هستند که توانستند از مرز 1 میلیارد دلار بعد از کرونا عبور کنند.

"برادران سوپر ماریو" پردرآمدترین فیم سال 2023 تاکنون است. این فیلم محصول جدید دیزنی به نام "مرد مورچه‌ای و زنبورک" را هم با 474 میلیون دلار در دومین هفته اکران پشت سرگذاشت. در حالی که فصل تابستان فیلم‌های پرفروش زیادی مانند "نگهبانان کهکشان شماره "3 و قسمت جدید "مأموریت غیرممکن" دارد، "ماریو" به نظر می‌رسد که فیلم‌های دیگر را در فروش دچار چالش کند.