پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با مشارکت ۱۷۸۳ رسانه در استان تهران و دفتر مرکزی رسانه ها در سایر استان های کشور برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری با مشارکت ۱۷۸۳ رسانه شامل ۶۴۶ رسانه که دفتر مرکزی آن‌ها در استان تهران و ۱۱۳۷ رسانه که دفتر مرکزی آن‌ها در سایر استان‌های کشور قرار دارد، برگزار شد.

از مجموع ۱۱۳۷ رسانه استانی، صرف نظر از استان تهران، استان‌های آذربایجان شرقی، گیلان، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان به‌ترتیب با ۱۰۸، ۱۰۱، ۸۸، ۷۰ و ۶۵ رسانه شرکت‌کننده، دارای بیشترین رسانه در پنجمین دوره رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری بودند.

همچنین صرف نظر از استان تهران، تعداد ۵۳ رسانه از مجموع رسانه‌های استانی شرکت‌کننده دارای گرایش‌های تخصصی و اختصاصی بوده‌اند که استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با ۸، ۷ و ۴ رسانه، دارای بیشترین مشارکت رسانه‌های تخصصی و اختصاصی در این دوره از رتبه‌بندی بوده‌اند.

در دوره پیشینِ رتبه‌بندی مجموعاً ۳۸۰ رسانه استانی مشارکت داشته‌اند که با توجه به حضور ۱۱۳۷ پایگاه خبری استانی در این دوره، رشد حدود ۳۰۰ درصدی رسانه‌های استانی شرکت کننده را شاهد بوده‌ایم.

پنجمین رتبه‌بندی پایگاه‌های خبری به‌منظور ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای و تشخیص جایگاه واقعی هر پایگاه خبری و با هدف ارتقای سطح کیفی رسانه‌های کشور انجام شده است‌.در این دوره عملکرد پایگاه‌های خبری از مهرماه ۱۴۰۰ تا پایان شهریور ۱۴۰۱ مورد ارزیابی قرار گرفت و نتایج حاصل از ارزیابی دقیق و راستی آزمایی مستندات مربوط به خود اظهاری در دو کمیته کارشناسی و داوری، اعلام شد