مرحله نخست اعزام زائران به عمره با ظرفیت ۷۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده است که سازمان حج و زیارت از «پیش‌ ثبت‌نام ۲۰ هزار نفر تاکنون» خبر داده است.

به گزارش مرور نیوز، ثبت نام عمره از چهارشنبه ۲۲ آذر آغاز شد و بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت ، متقاضیان پس از ثبت‌نام اولیه باید با مراجعه به دفاتر زیارتی منتخب، مدارک‌ خود را تحویل داده و ۴۸ ساعت فرصت دارند تا هزینه سفر را واریز کنند.

هزینه عمره ۴۰ تا ۴۴ میلیون تومان اعلام شده است که بسته به نوع کاروان و هتل‌ها، قیمت‌‌ها متفاوت است.

با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت کاروان‌های روزهای آینده، اعزام زائران عمره با دو هفته تأخیر از ۱۳ دی آغاز می‌شود تا برنامه‌ریزی برای این سفر مدون باشد. البته رئیس سازمان حج و زیارت سیدعباس حسینی امروز ۲۷ آذر در نشست هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و این سازمان گفته است که «تاکنون ۲۰ هزار نفر برای عمره پیش ثبت‌نام کرده‌اند.»

حدود ۶ میلیون نفر در صف تشرف به عمره هستند که البته اولویت اعلام شده  دارندگان فیش یک تا ۴۰۰ برای سال ۸۷ و قبل از آن است. هنوز سایر اولویت‌ها فراخوانده نشده‌اند.

مسؤولان به پیش ثبت‌نام عمره اشاره کردند در حالی که همانطور که رئیس این سازمان گفته بود، شرط اعزام «ثبت‌نام قطعی و پرداخت هزینه» است.

علاوه بر این، ثبت‌نام در کاروان‌ها تا ۱۰ اسفند برای ۷۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده و بعد از این زمان هنوز نام‌نویسی انجام نشده است. اکنون هم در حالی که حدود پنج روز از ثبت‌نام عمره بیشتر نگذشته است، حدود ۳۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها پیش ثبت‌نام صورت گرفته است که این افراد برای اعزام قطعی باید هزینه سفر را پرداخت کنند.