محمد حیدری با همراهی بهروز غریب‌پور و مجید مظفری، 5 روز به آغاز جشنواره‌ی فیلم فجر روبروی خبرنگاران نشست.

به گزارش خبرنگار مرور نیوز، صبح برفی 5 بهمن دبیر جشنواره‌ فیلم فجر در هتل اسپیناس تهران حاضر شد تا پاسخگوی خبرنگاران باشد.

نشست با یادی از آتش‌نشان‌های شهید و ذکر صلوات و فاتحه آغاز شد.

سپس مدیر روابط عمومی فیلم فجر مقدمه‌ای را اشاره کرد و سپس از محمد حیدری دعوت کرد تا به روی صحنه بیاید.

مسعود نجفی همچنین در بخش‌هایی از سخنانش مروری بر هیات انتخاب، فیلم‌های انتخاب شده و داوران فیلم فجر داشت و خبر داد: افتتاحیه 9 بهمن ماه در برج میلاد برگزار می‌شود و از دهم بهمن ماه نمایش فیلم‌ها آغاز خواهد شد و یازدهم نیز سینماهای مردمی نمایش فیلم‌ها را آغاز می‌کنند.

به گفته‌ مدیر روابط عمومی فیلم فجر؛ نمایش فیلم‌ها در برج میلاد، از ساعت 13:30 با مستند آغاز می‌شود و آخرین سانس ساعت 23 است و بعد از هر فیلم نشست خبری برگزار می‌شود.

محمد حیدری در نشست خبری سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در پاسخ به سوال خبرنگار مرور نیوز در مورد فیلم کاناپه با توجه به آنکه این فیلم در جشنواره حضور ندارد، گفت: فیلم کاناپه به کارگردانی کیانوش عیاری امسال با وجود تمامی ارزیابی های انجام شده این فیلم در جشنواره حضور ندارد. 

وی ادامه داد به دلیل آنکه این فیلم ،فیلم خوبی است باید برای آن شورای پروانه نمایش و شورای عالی نظارت برای آن تصمیم بگیرند.  ما دوست نداریم برای فیلم آقای عیاری مشکلی پیش بیاید و امیدواریم در اکران عمومی این فیلم شاهد نمایش خوب آن برای مردم باشیم.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر درباره انتخاب نشدن فیلم «امپراطور جهنم» نیز گفت: تهیه کننده نپذیرفت در بخش چشم‌انداز باشد و همچنین هیات انتخاب هم این فیلم را برای بخش مسابقه نپذیرفت.

او ادامه داد: من از اختیارات دبیری خود استفاده کردم که فیلم در بخش چشم انداز باشد ولی با وجود تلاشی که خواستیم فیلم دیده شود، صاحبان فیلم قبول نکردند، در حالیکه اگر هدف دیدن فیلم است باید اجازه می‌دادند فیلم دیده می‌شد و شما و مردم قضاوت می‌کردند.

حیدری خاطرنشان کرد: در زمان انتخاب فیلم «امپراطور جهنم» کامل نبود و برای بخش مسابقه انتخاب نشد.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش دیگری از این نشست درباره اظهارات وزیر ارشاد مبنی بر جلوگیری از ورود فیلم‌های فمنیستی و مشکل‌دار به جشنواره‌ی فجر هم توضیح داد:فکر می‌کنم نکته لازم را آقای ایوبی گفتند ولی آنچه قاطع است و می‌توانم اعلام بکنم، این است که هیات انتخاب جشنواره این آثار را به طور مستقل براساس کیفیت، محتوا و موضوع انتخاب کردند.

او در عین حال مطرح کرد: صحبت‌های وزیر را از طریق مطبوعات شنیدم و چنین چیزی نبوده و هیج ارگان و دستگاهی دخالت نداشته است. همه انتخاب‌ها توسط هیات انتخاب و دبیر انجام شده است بنابراین هیات انتخاب پاسخگو است.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر درباره‌ی بیانیه‌ی انجمن منتقدان درباره‌ی عدم حضور داور منتقد و در عین حال نپذیرفتن نشست‌های جشنواره‌ی فیلم فجر یادآور شد: امسال خواستیم در جلسات نقد و گفتگو همکاری داشته باشند و طی نامه‌ای به بنده پنج نفر را برای حضور در هیات داوری معرفی کردند. در این جشنواره که می‌گوییم دولتی است من پیشنهاد دادم و در نهایت این هیات داوران انتخاب شد. ما یک نفر را در داوری بخش مستند گذاشتیم و در سینمای ایران بخش مستند و غیر مستند نداریم، در بخش سودای سیمرغ هم اکبر نبوی به عنوان منتقد انتخاب شده است، بیاید به همدیگر احترام بگذاریم.

حیدری درباره‌ی وضعیت برپایی فرش قرمز یادآور شد: کاخ رسانه مکان تخصصی برای دیدن فیلم برای اهالی رسانه و فیلمسازان است. امسال تلاش کردیم بار زیاد را از برج میلاد برداریم بنابراین فرش قرمز در پردیس ملت (کاخ مردمی) خواهد بود و عکاسان با کارت‌های خود می‌توانند در آنجا حضو داشته باشند.

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی که اشاره داشت به انتقاداتی که درباره‌ی انتخاب او به عنوات مدیر تئاتری در سال گذشته وجود داشت و اینکه فکر می‌کند بعدها چطور از او یاد می‌شود؟ گفت: نمی‌دانم این تئاتری بودن من انتقاد بود یا خیر! چون قرابت تئاتر با سینما خیلی بیشتر است و ما پُز تئاتر را در سینما می‌دهیم. خیلی از هنرمندان خوب سینما از تئاتر آمده‌اند و من همه تلاشم را کردم.

او ادامه داد: دبیری جشنواره کار خیلی سختی است و من با عشقی که در تئاتر پاینده است، این کار را انجام دادم. به همین دلیل اگر کسی دوست دارد ما مسئولیت را به او می‌سپاریم.