ساخت سری دوم مجموعه انیمیشن «بیشه مثلها» در مرکز صبا به پایان رسید و حیوانات این بیشه بار دیگر مهمان خانه ها می شوند.

به گزارش مرور نیوز، سری دوم مجموعه «بیشه مثلها» در 26 قسمت 7 دقیقه ای با تکنیک کات اوت برای مخاطبان خردسال و کودک، به سفارش مرکز صبا و در استودیوی پویانمای نظر اصفهان ساخته شده است.

داستان های این مجموعه در بیشه ای سرسبز و در میان حیوانات آن می گذرد و ضرب المثل های شیرین پارسی درون مایه اصلی داستان ها را شکل می دهند. از شخصیت های این مجموعه می توان به قورقوری (قورباغه همیشه ناراضی)، شنگول (غاز همیشه خوشحال و سر به هوا)، لاکی ( لاک پشت باهوش و کتاب خوان)، فلفلی (موش مهربان و تند و فرز)، زبلگوش (خرگوش زبل و زرنگ) و عمو جغ جغ (جغد مهربان و دانا) اشاره کرد.

محسن نظرپور کارگردان «بیشه مثلها» گفت: ما سعی کردیم در سری دوم «بیشه مثلها» کار را از نظر تکنیکی و انیمیت ارتقا دهیم و داستان ها را جذاب تر کنیم و از نظر مفهومی و تربیتی برای کودکان داستان هایی جذاب تر و آموزنده تر ارائه دهیم. از منظر تربیتی و آموزشی به مسایلی بپردازیم که علاوه بر سرگرمی دارای بار آموزشی بوده و برای کودکان مفید باشد. امیدواریم که با تجربه ای که در این مجموعه و مجموعه های قبل به دست آوردیم در آینده آثاری بسیار بهتر تولید کنیم.

عوامل اصلی تولید این مجموعه عبارتند از کارگردان: محسن نظرپور، نویسنده، طراح شخصیت و انیماتور دوبعدی: مهناز یزدانی، موسیقی: مسعود عبدالرحمن، طراح گرافیک و فضا: وجیهه گلمزاری، انیماتورهای رایانه ای: حدیث پویانی پارسا، محسن نظرپور، محمد کاظمی، کیانوش کوجانی، محسن علیمرادی، مدیر دوبلاژ: شوکت حجت، تدوین: فرهاد یزدانی، مجری طرح: حسین نظرپور به سفارش مرکز صبا.