آیین تحویل سال نو به طور همزمان در بیش از 2000 امامزاده و بقعه متبرکه باحضور گسترده اقشار مختلف  مردم همراه با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی وقرآنی برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، مسئول ستاد مرکزی طرح نوروزی آرامش بهاری در گفت وگویی با تبریک فرارسیدن نوروزسال 96 و آرزوی روزهایی سرشار از موفقیت برای مردم سر فراز ایران با اشاره به اینکه طی سالهای گذ شته خیل عظیمی از مردم دوستدار اهل بیت ، لحظه تحویل سال نورا که بهترین لحظه سال است در کناربارگاه منور ومطهر اهل بیت (ع)، فرزندان و نوادگان ایشان گذرانده اند، افزود: مردم عزیز به جهت ارادت به ولایت و عشق به ائمه اطهار ترجیح می دهند در لحظات تحویل سال نو در جوارسلاله سادات و اماکن متبرک و در فضایی معنوی، سال نو خود را با محبت وارادت به اهل بیت و فرزندانشان گره بزنند و برای تحویل سال این امامزادگان بزرگوار را واسطه فیض و اتصال به مقام قرب الهی قرار می دهند.

حجت الاسلام موسوی متقی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری در بیش از 2400 امامزاده وبقعه متبرکه در سال جاری ترویج و تبلیغ سبک زندگی دینی است اظهار داشت :یکی از برنامه های پر مخاطب طرح آرامش بهاری برگزاری آیین تحویل سال نو است که براساس برنامه ریزی های قبلی با حضور گسترده مسئولان؛ مدیران؛ علما؛ خانواده معظم شهداء، زائران ومسافران نوروزی واقشار مختلف مردم همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و قرآنی برگزار شد.

وی قرائت قرآن ؛ مناجات ؛دعای لحظه تحویل سال نو وصلوات خاصه امام رضا(ع) عطر افشانی وگل آرایی مزار شهدای انقلاب ودفاع مقدس و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را ازجمله برنامه های اجرا شده در لحظه تحویل سال نو در اماکن متبرکه امامزادگان کشور بر شمرد.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه این برنامه بر اساس گزارشهای رسیده با استقبال انبوه مردم در اماکن متبرک شاخص برگزار شد تصریح کرد: طرح نوروزی آرامش بهاری با هدف ارائه خدمات فرهنگی و رفاهی از ٢۵ اسفند آغاز و تا 13 فروردین ماه در امامزادگان شاخص کشور ادامه خواهد یافت.

وی افزود : بر اساس گزارشهای دریافتی در برخی از اماکن متبرک وامامزادگان دقایقی قبل از لحظه تحویل سال درهای صحن وحرم مطهر بدلیل تراکم جمعیت بسته شد تا زایران ومسافران دچار تنگنا و دغدغه خاطر نشوند و لحظه تحویل سال نو را با آرامش آغاز کنند.