30 اثر علمی در این همایش پذیرفته شده که صاحبان این آثار نشان سیمرغ منطق الطیر را دریافت می کنند.

به گزارش مرور نیوز، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیشابور در این مراسم گفت: 30 اثر علمی در این همایش پذیرفته شده که صاحبان این آثار نشان سیمرغ منطق الطیر را دریافت می کنند.
جعفر سعیدی خاطر نشان کرد: 10 اثر از این تعداد در مجله تخصصی زبان و ادبیات دانشگاه آزاد مشهد ویژه بزرگداشت عطار انتشار یافته است.
وی یادآور شد: لوح فشرده 10 اثر در همایش عطار نیشابوری ارائه می شود و چهار اثر پژوهشی هم در این همایش ارائه می شود.
وی گفت: نیشابور از شهرهای مهم و استراتژیک در تاریخ ایرانیان بوده و بزرگان بسیار زیادی را در حوزه شعر و ادبیات در خود جای داده است.
وی با بیان اینکه نیشابور همچون نگینی تابناک بر تارک ایران اسلامی می درخشد، خاطر نشان کرد: در میان شعرا، عطار نیشابوری در حوزه عرفان و ادب ایران اسلامی دارای جایگاهی بسیار رفیع است.
وی با بیان اینکه در آثار عطار نیشابوری علم و معرفت به صورت گسترده نمایان است، اظهار کرد: عطار به ضعف های اجتماعی به صورت ویژه توجه می کند و مسائل اجتماعی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.
شیخ فریدالدین محمد عطار نیشابوری از بزرگترین شاعران ایران زمین سال 540 هجری قمری متولد شد و در سال 618 هجری قمری در قتل عام نیشابور در فتنه مغول دارفانی را وداع گفت.
مقبره این شاعر و عارف در نیشابور قرار دارد.
شهرستان نیشابوربا جمعیتی حدود نیم میلیون نفر؛ پس از مشهد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان رضوی شناخته می شود و مرکز آن در 130 کیلومتری مشهد واقع شده است.