کتاب «ترمیم زندگی» در حالی به عنوان برنده جایزه معتبر ولکام 2017 انتخاب شد که به تازگی فیلمی با اقتباس از آن ساخته شده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از ایندپندنت، برنده جایزه ولکام که برای تجلیل از آثار تجربی داستانی وغیرداستانی اهدا می‌شود که در حوزه سلامت و پزشکی نوشته شده باشند، به کتابی با عنوان «ترمیم زندگی» نوشته میلیس دی کرنگال اهدا شد. این کتاب را جسیکا مور به انگلیسی ترجمه کرده واین نخستین بار است که یک کتاب فرانسوی به عنوان برنده این جایزه 30 هزار پوندی انتخاب می‌شود.

داستان این کتاب وقایع یک روز از زندگی قلب سیمون لیمبو را روایت می کند. او در یک تصادف اتومبیل مصدوم و دچار مرگ مغزی شده و بحث اهدای عضو برای زندگی بخشیدن به فرد دیگری مطرح است.

فیلمی اقتباسی از این رمان با عنوان «شفای زندگی» توسط کاتل کیله‌وره ساخته شده که قرار است اواخر همین ماه راهی سینماها شود.

وال درمید جنایی نویس بریتانیایی که ریاست هیات داوران این دوره را برعهده داشت در این باره گفت: این کتاب روایت استعاری وشاعرانه از بیان سفر یک قلب به دو بدن است. در طول 24 ساعت ما از یک آسیب و ضربه روحی به امید سفر می‌کنیم و هر دو جنبه اهدای عضو را برای کسانی که تحت تاثیر آن هستند کشف می‌کنیم. این کتاب اقناع کننده و بلندپروازانه است و آنچه انسان باید باشد را تصویر می‌کند.

این جایزه از سال 2009 اهدا می شود و تا سال 2012 به برندگانش 25 هزار پوند جایزه می‌داد. اما سال 2013 این جایزه اهدا نشد و پس از آن تعیین شد هر سال به برندگان این رقابت 30 هزار پوند به عنوان جایزه اهدا شود.

در فهرست نامزدهای نهایی پنج کتاب دیگر جای داشتند که شامل «بقای طاعون» نوشته دیوید فرانس، «وقتی نفس هوا می شود» نوشته پل کالانیتی، «منطقه جزر ومدی» نوشته سارا ماس، «ژن» نوشته سیدارتا مخرجی و «من شامل آنچه درونم دارم هستم» نوشته اد یانگ بود.