مجموعه داستان «هارمونی نامطبوع» نوشتۀ مرضیه سبزعلیان از سوی نشر ثالث منتشر و در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌امللی کتاب تهران عرضه شده است.

به گزارش مرور نیوز، این نویسنده با اشاره به اینکه برخی از داستان‌های این مجموعه مانند «قلادۀ الیزابت» و «خورشید برای تو» و... فرم‌محور هستند، گفت: بخش عمدۀ داستان‌های این مجموعه موضوع‌محور هستند و بار اصلی بر دوش رویدادی داستانی است.

این روزنامه‌نگار همچنین اظهار کرد: داستان‌های این مجموعه در ژانر واقع‌گرای اجتماعی نوشته شده‌اند و راوی کوشیده است با نگاهی واقع‌گرایانه احساس‌ها، کنش‌ها و تصمیم‌های زنانه را در مواجهه با موضوعات روزمره مانند اشتغال، فرزندآوری و همسرداری و ... به تصویر بکشد.

نویسندۀ کتاب «هیچ وقت پای زن‌ها به ابرها نمی‌رسد» افزود: مخاطب در این اثر از یک سو، با احساس‌ها و نیازهای زنانه و از سوی دیگر با تضاد و گاه تقابل و سرکوب این احساس‌ها و نیازها با هنجارهای اجتماعی مواجه می‌شود.

سبزعلیان دربارۀ بن‌مایۀ این کتاب گفت: «هارمونی نامطبوع» مخاطب را با زنانی مواجه می‌کند که دارای کنش‌های داستانی سردرگم و گاه سرکش از بایدها و نبایدهای اجتماعی هستند.

داستان‌های این کتاب عبارتند از: قلادۀ الیزابت، یک صبح معمولی، خورشید برای تو، طنازی زیر طوق، اِس بده، بازی آدم‌بزرگ‌ها، سر به نیست شدن ونوس‌ها و هشت جملۀ کلیدی.

«هارمونی نامطبوع» در سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران (در شهر آفتاب) در غرفه نشر ثالث، سالن A۲ ، راهرو ۴، غرفۀ 22 عرضه می‌شود.