مدرس حوزه و مسوول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران گفت: فعالیت این غرفه در قالب چهار بخش در نمایشگاه بین المللی قرآن باعث شده تا مردم بیشتر با حوزه های علمیه خواهران آشنا شوند.

به گزارش مرور نیوز فاطمه حبیبی روز دوشنبه در حاشیه نمایشگاه بین المللی قرآن افزود: مردم حوزه علمیه برادران را بیشتر می شناسند و آشنایی چندانی با حوزه علمیه خواهران ندارند در حالیکه طلاب زن توانمند و متخصصی در سطوح مختلف فعالیت می کنند.
وی در معرفی بخش های مختلف فعالیت این مرکز در نمایشگاه قرآن گفت: غرفه اصلی این مرکز به ارائه آثار مکتوب و پژوهشی از جمله معرفی چهار مجموعه کتاب اختصاص داده شده است که سرمه سعادت شامل پایان نامه قرآنی طلاب به صورت کتاب های جیبی، جلد پنجم موسوعه امام منتظر، زن در قرآن علامه طباطبایی و دانشنامه شعر مهدوی در برگیرنده اشعار شعر مهدوی از قرن چهارم تاکنون از جمله این آثار است.
این مدرس حوزه علمیه، غرفه کودک را از دیگر بخش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد و گفت: محور برنامه های این غرفه، کودک خلاق است که به فعالیت هایی چون قصه گویی، شعر، بازی ها و کاردستی های قرآنی اختصاص دارد.
حبیبی یادآور شد: در غرفه فناوری اطلاعات نیز نرم افزار 'شیدایی امین' ماخذ شناسی زندگی حضرت خدیجه (س) ارائه و سرویس وبلاگ نویسی کوثربلاگ ویژه طلاب که هشت هزار طلبه با عضویت در آن وبلاگ های دینی می نویسند، معرفی شده است.
وی با بیان اینکه سال های قبل این مرکز تنها با یک غرفه در نمایشگاه بین المللی قرآن حضور پیدا می کرد، ادامه داد: همچنین سرویس کوثر نت که یک شبکه اجتماعی در آن راه اندازی شده و ویژه طلاب و روحانیون و استادان است، در نمایشگاه قرآن ارائه شده است.
مسئول غرفه مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: در این غرفه همچنین موتور جست و جوی پرسش و پاسخ دینی به نام 'امین سرچ' با بارگذاری رساله حدود 15 تا 20مجتهد عرضه شده که به صورت آنلاین و هوشمند به سوالات مخاطبان پاسخ می دهد.
حبیبی معرفی سامانه آموزش مجازی حوزه که از سال 84 راه اندازی شده و فعالیت های آن امسال به صورت کامل، آنلاین انجام می شود را از دیگر فعالیت های این غرفه در نمایشگاه قرآن برشمرد و گفت: همچنین در این غرفه هر روز 6 مشاور زن از استادان برجسته حوزه و دانشگاه در موضوعات سبک زندگی، تربیتی، اعتقادی، ازدواج و خانوادگی به حدود 50 مراجعه کننده مشاوره می دهند.
وی با بیان اینکه در این غرفه به علاقه مندان ادامه تحصیل در حوزه های علمیه مشاوره تحصیلی ارائه می شود، گفت: اکنون بیش از 20 هزار نفر در 310 حوزه علمیه خواهران در سه سطح 2، 3 و 4 ( معادل ‌کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) با سه روش حضوری، غیر حضوری و نیمه حضوری تحصیل می کنند.
این مدرس حوزه و مدیر مدرسه مشکات اندیشه خاطرنشان کرد: اکنون در سطح 2 و 3 دوره های غیرحضوری داریم و پنج هزار طلبه به طور آنلاین مشغول به تحصیل هستند و قرار است دوره غیرحضوری برای طلبه های دوره دکتری نیز راه اندازی شود.
حبیبی تصریح کرد: همچنین در زمان حاضر دوره نیمه حضوری برای سطوح 2، 3 و 4 حوزه علمیه برگزار می شود به این نحو که طلاب، نیمی از واحدهای درسی را به صورت حضوری در کلاس و بقیه واحدها را به شکل غیرحضوری و مجازی می گذرانند.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از هشتم خردادماه در محل مصلی امام خمینی (ره) گشایش یافته و تا 26 خردادماه، همه روزه از ساعت 17 تا 24 پذیرای حضور علاقه مندان خواهد بود.