رییس پیشین سازمان سینمایی در واکنش به عزل سید مصطفی ابطحى از موسسه رسانه هاى تصویرى یادداشتی منتشر کرد

به گزارش مرور نیوز در متن این یادداشت آمده است:

بسمه تعالی

آن را که منم منصب معزول کجا گردد

آن خاره که  شد گوهر او خاره نخواهد شد

آن مرد رفت

استاد برجسته دانشگاه، گنجینه ای از شعر وادب و اخلاق، مردی که آداب و ادب رفتار با زیردستان را خوب می داند، در شب قدر از سینمای خانگی رفت. جاهایی که او بوده،  جای پای وقار، متانت و صبوری همچنان هست. سید مصطفی ابطحی رئیس دانشگاه،  مدیرکل شوراهای کشور، مدیر فرهنگیِ جهانِ ایرانی، با پیشنه ای درخشان با سینما خداحافظی کرد. چند سال پیش تر،تاجیکها با نشان فرهنگ و هنرِ دولتِ خود، و دولت و ملت افغان با بزرگداشتی درخور خدماتش، او را بدرقه کردند. و چه خوش بدرقه اند مردمان سرزمین خورشید.  مردی که در شب قدر آرام و بی سر وصدا با موسسه رسانه های تصویری خداحافظی کرد نامش در این عرصه نیز  به نیکی خواهد ماند. با حکمت وتدبیرش ماموریت ناممکن وی. او. دی. ممکن شد. نسخه ایرانی سینما سیار به مراتب برتر و موثرتر از نمونه چینی اش راه افتاد. نمایش خانگی رونق گرفت. مبارزه بی امان با قاچاق، عرصه را بر قانون شکنان تنگ کرد. رایت نمایش خانگی احیا شد.

سید مصطفی ابطحی  بارها در ایران و جهانِ ایرانی تجلیل شد. هزاران هزار عضو شوراهای کشور برایش کلاه از سر برداشتند. دانشگاهیان وصدها دانش آموخته اش،  او را همواره می ستایند. او اما افتخار بزرگ زندگیش را معلمی می داند. استاد سید مصطفی ابطحی همواره معلم بود و هست. و چه مقامی بالاتر از معلمی و چه منصبی والاتراز آن. و چه خوب فرمود حضرت مولانا که عاشقی را فرود و ماه را افول نیست:

بیمارشود عاشق اما بنمی میرد

ماه ارچه که لاغرشد استاره نخواهد شد

 برادر گرامیم سید مصطفی عزیز از شما سپاسگزارم که مرا در این ماموریت بسیار سخت همراهی کردید.  خداحافظی ات از سینما را در شبِ شهادت جد بزرگوارت و شبِ قدر به فال نیک می گیرم و از  خداوند متعال می خواهم بهترین ها را برایت تقدیر کند.

حجت الله ایوبی

دانشیار دانشگاه تهران