فیلم انیمیشن «بادسر» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی امیرپویا افضلی‌پور و روح‌الله سعادتمند در جشنواره «فانوس سحرآمیز» برزیل به نمایش درآمد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در هفته جاری نخستین دوره جشنواره فیلم انیمیشن «فانوس سحرآمیز» La Terna Magico در شهر گوانیا برزیل برگزار شد و فیلم انیمیشن «بادسر» ساخته امیرپویا افضلی‌پور و روح‌الله سعادتمند در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره روی پرده رفت. این رویداد سینمای انیمیشن تا روز 18 ژوئن برابر با 28 خرداد در برزیل برپا بود.

انیمیشن «بادسر» از آثار منتخب بیست و پنجمین دوره جشنواره Anima Mundi برزیل نیز هست که طی روزهای 27 تیر تا 1 مرداد 96 در شهر ریودوژانیرو و 4 تا 8 مرداد در شهر سائوپائولو برگزار خواهد شد. این انیمیشن ایرانی برای نمایش در بخش پانورامای جشنواره برزیلی پذیرفته شده است.

در خلاصه داستان انیمیشن 6 دقیقه‌ای «بادسر» که تولید سال 95 مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است، آمده است: صداها سبب بزرگ شدن سر انسان‌ها می‌شود. شخصیت اصلی این فیلم انیمیشن که صامت است، شب‌ها باد سرش را در بالنی تخلیه می‌کند و به آسمان می‌فرستد!