مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران از احتمال افزایش سهمیه این استان در رشته‌های حفظ و قرائت خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن استان تهران دقایقی پیش با حضور سیدعلی سرابی قائم‌مقام شورای عالی قرآن، حجت‌الاسلام غلامرضا محمدزاده مدیرکل اوقاف استان تهران و جمعی از شرکت‌کنندگان و برگزیدگان این دوره از رقابت‌ها در آستان مقدس امامزادگان حمیده خاتون و سیدجعفر برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدزاده برگزاری این مسابقات را یک جلسه مفید برای استفاده عموم مردم بیان کرد و گفت: این دوره از مسابقات با میزبانی اداره اوقاف شمال غرب تهران برگزار شد و باید از این عزیزان بابت این میزبانی تقدیر و تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی کشور باعث گسترش کارکرد قرآن در جامعه شده است، گفت: نهادهای مختلف خصوصاً مراکز خودجوش و مردمی تلاش‌های زیادی برای توجه مردم به قرآن داشته‌اند و این مراکز در گوشه و کنار کشور مشغول فعالیت هستند و حاصل فعالیت آنها برگزاری چنین مسابقاتی است.

وی با بیان نکته‌ای از امام علی(ع) گفت: حضرت علی(ع) می‌فرمایند؛ به ریسمان قرآن چنگ بزنید و از آن نصیحت بپذیرید زیرا نصیحت قرآن، نصیحت واقعی است. همچنین ایشان برای مشکلات جامعه قرآن را دوای اصلی بیان کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به برگزاری چهلمین دوره مسابقات تهران گفت: در این دوره از رقابت‌ها رشته‌های مختلفی از جمله حفظ 5، 10، 20 و کل قرآن کریم به همراه رشته‌های ترتیل و قرائت قرآن در نظر گرفته شده که در این بین رشته دعاخوانی با توجه به ضرورت ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت‌(ع) در جامعه، رشته‌ای مؤثر خواهد بود.

محمدزاده از حضور 179 شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها خبر داد و گفت:‌ امسال 80 شرکت‌کننده خواهر و 99 شرکت‌کننده برادر داشتیم که از این بین 49 نفر برگزیده شده و از آنها تقدیر خواهد شد. همچنین این عزیزان به مسابقات کشوری قرآن کریم هم راه پیدا کردند.

وی از احتمال افزایش سهمیه این استان برای مسابقات کشوری خبر داد و گفت: سهمیه تهران در رشته‌های حفظ و قرائت 5 نفر است. تلاش می‌کنیم امسال 6 نفر به مرحله کشوری راه پیدا کنند.