رئیس دانشگاه پیام نور قشم گفت: این دانشگاه با توجه به موقعیت استراتژیک و همچنین توانایی‌های مختلف در عرصه‌های علمی و آموزشی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به هاب بین‌الملل مراکز خلیج‌فارس تبدیل می‌شود.

به گزارش مرو نیوز، مصطفی علی‌نقی زاده بیان کرد: هم‌اکنون دانشگاه پیام نور واحد قشم دارای 30 رشته در مقاطع ارشد و دکتری است و 20 رشته دیگر نیز به این رشته‌ها افزوده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه باید محلی برای تربیت نیروی متخصص علمی باشد، افزود: نیاز جامعه باید از بین نیروهای متخصص تأمین شود تا جامعه به رشد و تعالی دست یابد.

رئیس دانشگاه پیام نور قشم، سه دهه فعالیت این مرکز دانشگاهی را عاملی مهم در برقراری عدالت اجتماعی در نظام آموزشی کشور برشمرد و اضافه کرد: وجود 500 مرکز بین‌الملل و 64 نمایندگی فعال در سراسر جهان را از ویژگی‌های بارز این دانشگاه در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های انجام‌شده در چند ماه گذشته، دانشگاه پیام نور به‌عنوان قطب بین‌الملل در برنامه ششم توسعه قرارگرفته و این مهم، تبادلات فرهنگی دانشجو و جذب دانشگاه را بر عهده این نهاد دانشگاهی قرار داده است.

علی‌نقی زاده، استفاده از آموزش‌های حضوری، نیمه‌حضوری و مجازی و همچنین استفاده از فن‌آوری‌های نوین آموزشی را فرصتی برای تحصیل اقشار مختلف جامعه دانست.

وی همچنین از تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اجرای پروژه‌های عمرانی این دانشگاه و پایان پروژه محوطه‌سازی و احداث مسجد تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: این میزان اعتبار در راستای آسفالت محوطه، ساخت نمازخانه و فاز دوم آموزشی هزینه خواهد شد.

رئیس دانشگاه پیام نور قشم بومی گزینی را یکی از برنامه‌های ویژه این دانشگاه خواند و اضافه کرد: به خانواده‌هایی که می‌خواهند فرزندانشان در شهر و دیار خود درس بخوانند، پیشنهاد می‌کنیم دانشگاه پیام نور قشم را انتخاب کنند.

وی بابیان اینکه دانشگاه پیام نور بر اساس ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌عنوان دانشگاه کیفی کشور است، ادامه داد: یک‌چهارم قبولی‌های مقطع کارشناسی ارشد مربوط به دانشجوهای پیام نور است و این خود نشان‌دهنده سطح بالای علمی در بین دانشجویان این دانشگاه است.

علی‌نقی زاده همچنین شهریه پایین، تقسیط شهریه، پرداخت وام دانشجویی به دانشجویان و همچنین تحصیل رایگان برای خانواده‌های شهدا و ایثارگران و همچنین بهره‌مندی از چندین استاد تمام، دانشیار و همچنین استادان تراز اول کشور در قشم را از ویژگی‌های بارز این دانشگاه برشمرد.