کمتر از سه روز به آغاز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اعلام شد که این رویداد نشست خبری ندارد.

به گزارش مرور نیوز:  بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در حالی جمعه ۵ آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) آغاز به کار می‌کند که برخلاف رسم همیشگی و متعارف این رویداد همانند سایر رویدادهای ملی که چند روز قبل از شروع در یک نشست خبری با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد و رییس نمایشگاه جزییات آن به اصحاب رسانه و خبرنگاران اعلام می‌شد، کنفرانس مطبوعاتی ندارد.

دلیل عدم برگزاری نشست خبری برای نمایشگاه امسال هنوز مشخص نیست اما ظاهراْ معاونت مطبوعاتی توپ را به زمین رسانه‌ها می‌اندازد و مدعی است که این خود اصحاب رسانه بوده‌اند که اعلام کرده‌اند اطلاعات ما از این نمایشگاه کامل است و نیازی به ارایه جزییات بیشتر نیست. گو اینکه حتی اگر این مسئله هم صحت داشته باشد، برگزاری کنفرانس مطبوعاتی با حضور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد برای این رویداد می‌توانست فرصتی برای طرح سوالات نمایندگان افکار عمومی از وی پیرامون مسائل مرتبط با رسانه‌ها باشد.

روند اماده سازی نمایشگاه کتاب

در هر حال بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه ساعت ۹:۳۰ روز جمعه ۵ آبان فعالیت خود را در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران آغاز خواهد کرد و تا ۱۲ آبان همه روزه از همین ساعت تا ساعت ۲۰:۳۰ پذیرای عموم مردم و علاقه‌مندان به رسانه‌هاست.

همچنین مراسم افتتاحیه نمایشگاه بیست‌ و سوم در همین روز برگزار خواهد شد. زمان در نظر گرفته شده برای چیدمان و نظافت غرفه‌ها از ساعت ۹ صبح ۵ شنبه ۴ آبان تا ساعت ۲۰ همین روز خواهد بود و ساعت ۲۱ روز پنجشنبه ۴ آبان درب های سالن جهت آماده سازی سالن برای افتتاحیه بسته خواهد شد. پیشتر مهران عباسی انارکی قائم مقام این نمایشگاه اعلام کرده بود که احتمالا این مراسم با حضور رییس جمهور خواهد بود.