رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه باید در امور مهمی که دغدغه بسیاری از مردم جامعه است حضور پررنگی داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، «یدالله موحد» صبح امروز 15 تیرماه در گردهمایی روسای دادگستری و دادستان های عمومی و انقلاب سراسر استان کرمان اظهار کرد: مسئولان قضائی استان بایستی با برنامه ریزی، مدیریت جهادی و نگاه تحولی بدنبال حل مشکلات و نواقص باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر اطلاع‌رسانی دقیق خدمات دستگاه قضائی و آموزش‌های حقوقی وعمومی به آحاد مردم در جهت کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: خدمات ارزشمندی در سیستم قضائی استان صورت می‌پذیرد و ضرورت دارد از طریق جدیدترین شیوه‌های اطلاع‌رسانی به اطلاع افکار عمومی برسد.

وی با اشاره به این‌که دادگستری استان کرمان همواره از قضات متدین وارزشمندی برخوردار بوده است، خاطرنشان کرد: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، قضات عادل، شجاع، قاطع و منصف و پرکاری که به شدت خداترس هستند و عادلانه و بدون ملاحضه قضاوت می کنند را جامعه معرفی خواهیم نمود.

موحد خاطرنشان کرد: طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب باید بحث سلامت دستگاه قضائی جدی‌تر و مصمم‌تر از گذشته از سوی مدیران قضائی استان دنبال شود و مدیران قضائی به‌عنوان یک وظیفه محوری و یک راهبرد مهم نصب‌العین خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: از جمله اقداماتی که در راستای رهنمودهای سال 95 مقام معظم رهبری مطرح بود، بحث سلامت درونی دستگاه قضائی و بازرسی‌های پیدا و پنهان و توسعه و تعمیق نظارت‌ها بر عملکردها و فرآیندهای درون قوه قضائیه بود که رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر نیز بر این مورد تأکید کردند.

وی به تصویب و ابلاغ برنامه چهارم توسعه قضائی اشاره کرد و افزود: برنامه محوری یکی از انتظارات مقام معظم رهبری و یک اصل مهم در قوه قضائیه است و ما نیز امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی در زمینه ارتقاء کیفیت رسیدگی‌ها داشته‌ایم.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بر ساماندهی امور زندانیان و کاهش جمعیت کیفری تأکید کرد وافزود: در استان کرمان از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قاطع قضائی می‌کنیم.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: نگاه عمیق و راهبردی رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه قوت قلبی برای همه مسئولان قضائی کشور و باعث تقویت انگیزه برای ادامه کار در مسیر قضائی با وجود همه کمبودها و مشکلات است.

وی به بخشی از فرمایشات رهبر معظم در جمع مسئولان عالی قضائی کشور اشاره کرد و گفت: از جمله وظایف قوه قضائیه احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع است.

موحد با بیان این‌که طبق منویات رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه باید در امور مهمی که دغدغه بسیاری از مردم جامعه است حضور پررنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: مسئولان قضائی استان باید با برنامه‌ریزی، مدیریت جهادی و نگاه تحولی بدنبال حل مشکلات و نواقص باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: نظارت بر حسن اجرای قوانین و نظارت بر حسن اجرای امور بر عهده قوه قضائیه است دیوان عدالت اداری و سازمان بازرسی کل کشور دو بازوی توانمند قوه قضائیه در این حوزه هستند.

وی به کارهای بزرگ قوه قضائیه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه آسیب‌های اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و حاشیه‌نشینی با محوریت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان و سایر نهادها و دستگاه‌های استان اقدامات ارزشمندی را انجام داده است.