مرحله دوم ساماندهی و یکسان سازی فعالیت های پرورشی مدارس مازندران با رونمائی جلد دوم کتاب ' در مسیر تربیت ' ، آغاز شد.

به گزارش مرورنیوز،جلد نخست کتاب در مسیر تربیت که ویژه معلمان پرورشی استان بود ، سال گذشته رونمائی و به اجرا گذاشته شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران در مراسم رونمائی کتاب دوم به خبرنگاران گفت که سلسله کتاب های در مسیر تربیت نقشه راه فعالیت های فرهنگی و پرورشی مدارس استان است که با اجرای مفاد آن ، این دسته فعالیت ها در تمامی مدارس یکسان می شود.

محمد شعبانی افزود : مطالب این کتاب ها که تالیف همکاران معاونت پرورشی آموزش و پرورش مازندران است ، بر اساس یکسری پژوهش و تحقیقات میدانی در مدارس و هماهنگ با سند تحویل بنیادین نوشته شده است .

وی هدف از نگارش این کتاب ها و اجرای گام به گام مفاد آنها در مدارس را رفع کمبودها و چالش های موجود در انجام فعالیت های پرورشی و فرهنگی برشمرد.

شعبانی گفت : راهکارهای عملی برای برون رفت از این مسائل توسط یکسری از کارشناسان و خبرگان عرصه پژوهش و فرهنگی مدارس مازندران نوشته شد .

مازندران بیش از چهار هزار مدرسه دارد که نیمی از این مدارس معلم پرورشی دارند . آمار معلمان پرورشی مازندران 2 هزار نفر اعلام شده است .

وی افزود : کتاب اول که پارسال رونمائی و اجرا شد بر یکسان سازی سرفصل های فعالیت های فرهنگی و پرورشی در مدارس تمرکز داشت و گروه هدف آن هم مربیان پرورشی بودند .

شعبانی توضیح داد : در آن کتاب فعالیت های فرهنگی به 2 دسته الزامی و غیر الزامی دسته بندی و سرفصل های مشخص شد تا در محیط آموزشی کارهای فرهنگی و پرورشی متفرقه سلیقه ای انجام نشود .

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود : جلد دوم کتاب در مسیر تربیت با هدف گیری مدیران مدارس نوشته شده است تا بخش دیگری از فعالیت های فرهنگی مدارس که با حوزه پرورشی پیوند می خورد ، ساماندهی شود .

شعبانی از جشنواره روش های برتر تدریس تفکر و سبک زندگی ، جشنواره تجارت برتر تربیتی ، مسابقات فرهنگی ، هنری ، فیلم کوتاه و محتوای الکترونیکی ، تشکل های دانش آموزی و شورای دانش آموزی به عنوان بخشی از سرفصل های این کتاب یاد کرد.

وی گفت که در این کتاب به مدیران مدارس چگونگی انجام و اجرای این برنامه ها آموزش داده می شود تا در همه مدارس به صورت یکسان و خارج از سلیقه فردی برنامه های اجرا شود.

شعبانی همچنین از تشکیل تیم تالیف جلد سوم کتاب در مسیر تربیت برای آموزش دبیران مدارس خبر داد و گفت که جمع آوری تجربیات و اطلاعات برای نوشتن این کتاب تابستان سال آینده آغاز می شود .

وی افزود : آسیب شناسی فعالیت های مدارس در قالب تدوین برنامه هایی بر پایه پژوهش از حدود چهار سال پیش در دستور کار معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران قرار گرفت .

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران گفت که با اجرای مفاد این کتاب ها دیگر مستندسازی با جمع آوری مدارک و گزارش های صوری و رنگین از برخی برنامه های حوزه پرورشی و فرهنگی برچیده می شود .

وی کمبود نیروهای پرورشی را چالش پیش روی بیش از 2 هزار مدرسه استان برشمرد و افزود : در حالی که آموزش و پرورش مازندران با کمبود نیروی انسانی در بخش پرورشی مواجه است ، می بایست از ظرفیت های موجود که بخشی از آنها مدیران مدارس هستند ، استفاده کرد .