مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: میوه به اندازه کافی و لازم تا پایان فروردین ماه سال آینده در کشور داریم و با باور کردن حرف چند دلال و واردکننده جز خسارت به دولت، کشور و تولیدکننده چیزی عاید نمی‌شود.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا شعبانی ، اظهار کرد: عده‌ای از دلالان و واردکنندگان محصولات کشاورزی با گزارش‌های کذب به دستگاه‌های دولتی به‌ویژه وزیر جهاد کشاورزی اعلام کردند که تولید پرتقال کم است که این موضوع نگرانی وزارت جهاد کشاورزی را در پی داشته است.

وی با اعلام اینکه آقای وزیر به حرف تولیدکنندگان اعتماد کنید، اضافه کرد: میوه به اندازه کافی و لازم تا پایان فروردین ماه سال آینده در کشور داریم و باور کردن حرف چند دلال و واردکننده جزء خسارت به دولت، کشور و تولیدکننده چیزی عاید نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران بیان کرد: این‌ها منافع‌شان در واردات است و دارند شایعه‌پراکنی می‌کنند برای اینکه بگویند پرتقال و میوه کم داریم، مطمئن باشید به اندازه کافی و وافی محصول پرتقال و مرکبات از الان تا پایان فروردین داریم و ذخیره‌سازی قابل ملاحظه نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه دولت باید به حرف تولیدکنندگان اعتماد کند، برای اینکه ما به‌دنبال منافع خود هستیم و سال آینده نیز تولید داریم، افزود: باید در کنار دولت باشیم و اعتماد دولت را به خود جلب کنیم، مطمئن باشید محصول به اندازه کافی برای عرضه به بازار داریم.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی که تاکنون انجام شده دارای نقاط ضعف فراوان بوده است، اضافه کرد: امیدواریم در این مدت اندک بتوانیم برخی از حداقل برنامه‌های غلط را پوشش دهیم و از خسارت بیشتر به باغداران جلوگیری کنیم.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران یادآور شد: بسیاری از محصولات یخ‌زده و خسارت‌دیده از دور خارج، امحا و یا از بین رفت در حالی‌که محصولات روی درخت و داخل انبارها کاملاً سالم هستند و قابلین عرضه به بازار را دارند.

شعبانی ادامه داد: برخی دارند شایعه می‌کنند که محصول مرکبات مازندران خوب نیست و خسارت‌دیده است اما مردم ما باید باور کنند تولید ایرانی بهتر از محصولات خارجی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت ذخیره مرکبات در مازندران و تولید مرکبات در جنوب کشور قابل ملاحظه است و نیاز کشور را برآورده می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در پایان گفت: اگر بحث خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید زودتر از سوی دولت اعلام شود به‌طور حتم بازار بسیار خوبی برای تولیدکنندگان پیش‌رو داریم.