امام‌ جمعه سیمرغ گفت: نامش آموزش‌وپرورش است یعنی هم آموزش و هم پرورش اما آموزش‌وپرورشی که از سال 73 تا امروز نتواند مدیر تربیت کند جای سؤال است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر یوسفی با همدردی با خانواده شهدای حادثه پلاسکو، اظهار کرد: از آتش‌نشانان شهرستان به خاطر برگزاری مراسم قدردانی از آتش‌نشانان فداکار میهن و همدردی با خانواده‌های آن‌ها تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه حدود 125 سال قبل آیت‌الله میرزا محمدحسن شیرازی یکی از مراجع بزرگ در مبارزه با استبداد داخلی و نفوذ بیگانگان فتوای تحریم تنباکو را صادر کرد، تصریح کرد: علما در مسیر پیکار با استکبار هرگز کم نگذاشتند.

امام‌جمعه سیمرغ با بیان اینکه از مدیر سابق آموزش‌وپرورش این شهرستان تشکر می‌کنم که با نداشتن بسیاری از امکانات فعالیت خوبی داشتند، تصریح کرد: کار فرهنگی آموزش‌وپرورش بسیار سخت و آرزوی موفقیت برای فردی که انتخاب شدند دارم.

این مسوول خاطرنشان کرد: بیش از پنج ماه بحث تغییر مدیریت در آموزش‌وپرورش شهرستان ما مطرح شد اما برخی از افراد قصد پذیرفتن ما را ندارند.

یوسفی با اشاره به اینکه سال 73 به‌عنوان مسؤول شورای فرهنگی توسط فرهنگیان شهرستان انتخاب شدم و در آن زمان آموزش‌وپرورش به‌عنوان نخستین نهاد وارد شهر کیاکلا شد، اظهار کرد: با مستقر شدن فرمانداری استقلال اجتماعی به دست آوردیم و ادارات یکی پس از دیگری در حال استقرار در شهرستان هستند و اداراتی هم که نیامدند امکانات ما مورد بحث بود.

وی ادامه داد: همان‌طور که در حق شهرستان ما ظلم شد و روستاهای ما را در پی معامله تا سال 82 بردند، هنوز نمی‌خواهند بپذیرند که ما لیاقت داریم شهرستان را خودمان اداره کنیم.

امام‌ جمعه سیمرغ با تأکید بر اینکه باید بدانند این سد را می‌شکنیم، تصریح کرد: فرهنگیان ما چه جرمی کردند که باید با حرف این‌ و آن حذف بشوند؟

این مسوول خاطرنشان کرد: نامش آموزش‌وپرورش است یعنی هم آموزش و هم پرورش اما آموزش‌وپرورشی که از سال 73 تا امروز نتواند مدیر تربیت کند جای سؤال است.

یوسفی با بیان اینکه برخی می‌گویند اگر امام‌ جمعه می‌خواستند این‌چنین می‌شود، این‌گونه نیست باید با هم وحدت داشته باشیم، اظهار کرد: با حفظ احترام برای تمام افرادی که با شخصیت خود برای شهرستان زحمت می‌کشند باید بگویم اگر نیروهای بومی ما امتیاز 60 باشند و نیروهای دیگر امتیاز 100 ما 60 را می‌پذیریم.

وی افزود: نخستین نفری که با من مطرح کردید، بعد از چهار ماه سر جای خود برگشتید، آیا می‌خواستید من را بازی دهید؟ اما من بازی نمی‌خورم.

امام‌ جمعه سیمرغ با اشاره به اینکه پیام من را حتماً به نمایندگان مجلس می‌رسانند، بیان کرد: خیلی از فرهنگیان پیر و جوان پله‌های دفتر برخی نمایندگان را طی کردند و متواضعانه خواستند یا مدیر سابق آموزش و پرورش بماند یا یک بومی را انتخاب کنند که نه‌تنها این کار را نکردند بلکه حرف اول خود را زدند.

این مسوول ادامه داد: آرزو دارم روزی به این استقلال اجتماعی برسیم و لیاقت خودمان را به آقایانی که نمی‌خواهند بپذیرند اعلام کنیم.

یوسفی اظهار کرد: آیا در شهرستان سیمرغ یک نفر هوادار فرهنگی ایشان نبودند که این فرد را برای معارفه انتخاب و بدون حضور فرماندار که از روز اول موضع خود را اعلام کرد و امام‌ جمعه کار را تمام کردید.

وی افزود: فکر می‌کنید با این وضعیت می‌توانید اداره کنید؟ اگر می‌توانید من در خدمت شما هستم اگر نه خوب بود به مردم منطقه و فرهنگیان اعتماد می‌کردید.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه این هفته بازگشت امام(ره) و آغاز دهه فجر است، تأکید کرد: ریشه این مبارزه تنها اسلام‌خواهی است و دشمن به‌دلیل هراس از اسلام‌ستیزی را مطرح کرده است.

این مسوول ادامه داد: بیش از 38 سال مبارزه کردند تا اسلام قدرت پیدا نکند و جمهوری اسلامی توانمند نشود اما امروز به گفته خودشان ایران جزء هشت قدرت بزرگ‌ سال 2017 است.

یوسفی با اشاره به اینکه ترامپ ایران را در کنار کشورهایی قرار داده که به‌اصطلاح خود ضعیف و خشونت‌گرا هستند، اظهار کرد: از چیزی که بیشتر در این کشورها هراس دارند اسلام است.

وی افزود: این حرف ترامپ آن‌قدر ضعیف بود که مادلین آلبرایت، وزیر خارجه سابق آمریکا اعلام کرد من برای مخالفت با حرف رئیس‌جمهور آمریکا حاضرم نامم را در جمع مسلمانان ثبت کنم.

امام‌ جمعه سیمرغ با بیان اینکه بوش اعلام کرده بود من بنا دارم به چند کشور حمله کنم که ایران، نخستین کشور است، تصریح کرد: برخی به ما طعنه می‌زنند اگر ما نبودیم آمریکا به ما حمله می‌کرد که این‌گونه نیست آمریکا اگر می‌خواست حمله می‌کرد اما نمی‌تواند.

این مسوول ادامه داد: نیروهای سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و مردم قدرتمند ایران به او اجازه این عمل را نمی‌دادند.

یوسفی با اشاره به اینکه امروز در هر کشوری که خیانت و جنایتی صورت می‌گیرد زیر نظر و حمایت آمریکا است، اظهار کرد: امام راحل فرمودند: «یکی از اهداف انقلاب اسلامی احیا و بازیابی عزت از دست‌رفته اسلامی است.»

وی افزود: آن‌هایی که قبل از انقلاب را ندیدند و نمی‌فهمند گناهی ندارند و با تحریک دشمن می‌گویند هیچ اتفاقی رخ نداده اما من و شمایی که سنی از ما گذشته شرایط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی آن دوران را دیدم، امام(ره) وارد صحنه شد و با انفاس قدسیه و حمایت مردمی سبب تحولی برای اقامه دین شد.

امام‌ جمعه سیمرغ در پایان گفت: وجود امام زمان(عج) برای حکومت جهانی نیست و برای اقامه دین است.