رئیس اداره محیط زیست آمل گفت: محیط زیست به کشاورزانی که در محیط زیست آتش روشن می کنند و موجب آلودگی هوا می شوند اخطار داد.

به گزارش مرورنیوز، بهمن صادق نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در بازدید و پایش مستمر کارشناسان اداره محیط زیست آمل به منظور جلوگیری از روشن کردن آتش در اراضی شالیزاری، در گام نخست به کشاورزان  مناطق تذکر شفاهی داده شد.

وی تصریح کرد: در فصل برداشت و در زمان غروب هوا آلوده و آسمان تیره و تار می‌شود و ریه تمامی افراد با دود حاصل از سوختن کاه و کلش  با مشکل رو به رو می‌شود.

رئیس اداره محیط زیست آمل با اشاره به اینکه این وضعیت مناسب شمال با آب و هوای پاک و مطلوب نیست، گفت: این امر تخریب زیست محیطی و زشتی چهره، آزار بویایی و تنفسی برای هر انسانی می‌شود.

صادق نژاد با بیان اینکه بیشترین ترکیب شیمیایی بافت ساقه برنج از ترکیبات هیدروکربنی مانند ترکیبات سلولزی است، اظهار کرد: در اثر سوختن فقط حدود 100 گرم از این ساقه ها چیزی در حدود 25 لیتر دود غلیظ متشکل از دی اکسید کربن، مونواکسید کربن و دوده تشکیل می‌شود.

وی افزود: این دود در اثر پراکندن می‌تواند حجم هوا را حدود 2 تا 5 برابر آلوده کند در واقع دودها و آنچه از دودکش کارخانجات، منازل، ادارات و اگزوز اتومبیل‌ها وارد هوا علاوه بر تخریب زیبایی بصری و آزار بویایی و تنفسی، منجر به افزایش غلظت هوا می‌شوند.

رئیس محیط زیست آمل تصریح کرد: تعداد مولکول‌های موجود در یک لیتر از هوا افزایش یافته و برخورد تشعشعات خورشیدی و در نهایت میزان جذب انرژی خورشیدی نیز بیشتر شده و به گرم شدن هوای کره زمین منجر می‌شود.