نماینده مردم خرمشهر و مینوشهر در مجلس با تاکید بر لزوم احیای اروند‌رود، گفت: ۶۵ درصد از منابع کشور از استان خوزستان تامین می‌شود.

به گزارش مرورنیوز، عبدالله سامری در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بررسی آسیب های اجتماعی در سالن اجتماعات منطقه آزاد اروند با بیان اینکه آبراه اروند از مهمترین منابع اصلی خوزستان است، گفت: با لایروبی آبراه اروند، کشتی های با تناژ بالا در این آبراه تردد کرده و رونق اقتصادی را در بندر خرمشهر شاهد خواهیم بود.

وی اظهار داشت: متاسفانه در شهرستان خرمشهر شرکت ها و واحدهای تولیدی روز به روز تعطیل می شوند و آمار بیکاری در این شهر افزایش یافته است.

سامری، تنها راه پبشگیری از بروز جرایم و بزهکاری جوانان را ایجاد اشتغال خواند و گفت: ایجاد فرصت های شغلی در خوزستان امکان پذیر است چرا که 65 درصد منابع درآمد کشور در استان خوزستان است.

سامری در بخش دیگری به پدیده ریزگردها اشاره کرد و با بیان اینکه اصل قضیه پدیده ریزگردها باید برطرف شود گفت: یکی از دلایل تشدید پدیده ریزگردها در خوزستان ساخت سدهای متعدد بوده است.

وی گفت: با سدسازی انجام شده باید قید کشاورزی خوزستان را زد.

سامری فرسودگی شبکه های آب شرب و فاضلاب را از دیگر مشکلات خرمشهر دانست و گفت: 30 درصد شبکه آب و 40 درصد شبکه فاضلاب شهرستان خرمشهر نیاز به بازسازی دارد.