مدیر بهزیستی شهرستان قوچان از برطرف شدن مشکل مسکن خانواده‌های دارای دو معلول شهرستان قوچان در صورت تخصیص اعتبارات خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، ناصر نیک افشار در قوچان با اشاره به میزان فطریه جمع‌آوری شده توسط بهزیستی این شهرستان اظهار داشت: خوشبختانه امسال حمایت خوبی توسط مردم شهرستان از مددجویان بهزیستی شد و در مجموع حدود 40 میلیون تومان فطریه از سطح شهرستان جمع‌آوری شد که تمامی این مبلغ با نظارت دقیق این نهاد در بین نیازمندان تقسیم می‌شود.

وی افزود: سال جاری با اجرای طرح "سبد مهربانی" که به ابتکار بهزیستی قوچان در ماه رمضان و برای نخستین بار در شهرستان اجرایی شد حدود 300 سبد کالا هر یک به ارزش 130 هزار تومان در بین مددجویان تحت پوشش تقسیم شد.

مدیر بهزیستی قوچان خاطرنشان کرد: در چهار ماهه اول سال جاری با کمک خیرین 30 میلیون تومان بابت هزینه رهن منازل معلولین و 18 میلیون تومان نیز از محل اعتبارات دولتی و مشارکت و کمک خیرین قوچانی در بخش کمک هزینه درمان پرداخت شد همچنین 40 عدد ویلچر نیز در بین متقاضیان توزیع شد.

نیک‌افشار با اشاره به راه‌اندازی سه مهد کودک جدید در این شهرستان تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان قوچان 18 مهد کودک شهری و 18 مهد کودک روستایی در حال فعالیت هستند که با صدور مجوزهای لازم سه مهد کودک دیگر نیز به‌زودی در این شهرستان فعالیت خواهند داشت.

وی با تایید نقاط ضعف اورژانس اجتماعی این شهرستان تاکید کرد: یکی از نقاط ضعف اورژانس اجتماعی که نیاز به توجه بیشتر مسئولان مربوطه دارد اطلاع‌رسانی به این اوژانس در مورد خودکشی است که متاسفانه در اغلب موارد ما از آن بی‌خبریم در حالی که یکی از وظایف ما حمایت روانی از خانواده‌ها در پی وقوع این حوادث است که باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

مدیر بهزیستی قوچان بیان داشت: در چهار ماه گذشته حدود 800 تماس با شماره 123 بهزیستی شهرستان داشته‌ایم که با وجود آن که اکثر آنها مزاحمی بوده است در 80 مورد ورود داشته‌ایم که نیاز به فرهنگ سازی لازم در این زمینه دارد در همین راستا با قول مساعد یک خیر قوچانی در اختصاص مکان جهت ساخت مرکز اورژانس اجتماعی امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح این مکان در نقاط مرکزی شهرستان قوچان باشیم.

نیک افشار با اشاره به اعتبارات عمرانی بهزیستی قوچان خاطرنشان کرد: سال گذشته 10 میلیون تومان اعتبارات عمرانی و 5 میلیون تومان اعتبار خرید تجهیزات داشته‌ایم که این رقم در سال جاری به 30 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در مورد برطرف کردن مشکل تامین مسکن خانواده‌های دو معلول نیز گفت: در سال گذشته 10 واحد به خانواده‌های دارای دو معلول تحویل داده شد و در سال جاری نیز با توجه به اعتبارات موجود تحویل 20 واحد دیگر در دستور کار قرار دارد که در صورت تحقق این امر تعداد 8 نفر خانواده دیگر در نوبت مسکن در شهر قوچان خواهیم داشت و در مناطق روستایی نیز مشکلی در این زمینه وجود ندارد و تمامی این خانواده‌ها به شرط تایید استحکام بنا می‌توانند از 18 میلیون تومان کمک بلاعوض این سازمان استفاده کنند.

مدیر بهزیستی قوچان در ادامه از افتتاح فاز اول مرکز نگهداری و توانبخشی آرزو این شهرستان تا پایان تابستان خبر داد و افزود: در حال حاضر طبقه همکف این مرکز 85 درصد، طبقات اول و دوم با 50 درصد و طبقه منفی یک 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل نهایی آن در حدود 800 میلیون تومان اعتبار دیگر لازم است.

نیک افشار با بیان عدم تحقق وعده وزیر رفاه در سال گذشته بیان کرد: پیگیری‌های لازم در زمینه تحقق وعده وزیر رفاه در سال گذشته انجام شده اما تاکنون محقق نشده و هیئت امنا و خیرین بنا دارند همچون گذشته با کمک‌های مردمی فاز اول آن را که مربوط به نگهداری 50 دختر معلول است تا پایان تابستان امسال به بهره‌برداری برساند همچنین تکمیل و بهره‌برداری از فازهای دوم افزایش ظرفیت نگهداری بخش دختران به 75 نفر و فاز سوم آن که راه اندازی بخش نگهداری پسران است در صورت محقق شدن این وعده و کمک خیرین در دستور کار است.

وی اظهار داشت: سال گذشته به 170 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی قوچان در حدود 2 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت شده است همچنین با بررسی‌های انجام گرفته در شهرستان با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری در بخش کارگاه‌های تولیدی و کارفرمایی می‌تواند نقش به‌سزایی در تولید اشتغال پایدار داشته باشد بنا داریم عمده حمایت بهزیستی در این حوزه انجام شود.