رئیس فدراسیون والیبال گفت: پنج گزینه انتخابی برای هدایت تیم ملی ایران انگیزه بالایی برای اثبات خود در جهان دارند که نباید نادیده گرفته شود. بنابر این با توجه به این که رای نهایی در انتخاب سرمربی را کمیته فنی می‌دهد، باید انتخابی کنیم که به نفع منافع ملی کشور باشد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از  فدراسیون والیبال، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در دومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون برای انتخاب سرمربی تیم ملی، گفت: اکثر مربیان جهان برنامه‌هایشان تا پایان المپیک توکیو است و با توجه به این که نسل فعلی تیم ملی والیبال ایران بعد از المپیک توکیو قطعا تغییر خواهد کرد و نسل جدید گزینه‌ای با شرایط دیگر نیاز دارد، برنامه برای انتخاب سرمربی، پایان المپیک توکیو خواهد بود.

وی با تاکید بر این که باید تصمیمی بگیریم که پاسخگوی مردم عزیز باشیم و تیم ملی والیبال ایران نتایج قابل قبولی در المپیک کسب کند، گفت: در صورتی که کمیته فنی برای هدایت ملی‌پوشان کشورمان چند گزینه را انتخاب کند، با آن‌ها وارد مذاکره مستقیم می‌شویم و بر اساس اولویت‌بندی تعیین شده با آنان گفت‌وگو خواهیم کرد.

رئیس فدراسیون والیبال به نفرات مطرح شده از سوی فدراسیون و اعضای کمیته فنی در این نشست اشاره کرد و گفت: این مربیان از جمله مشاهیر والیبال جهان هستند که امکان همکاری با تیم ملی والیبال ایران را دارند. البته مربیان دیگری نیز هستند که از آنان نامی برده نشده، زیرا فعلا امکان همکاری با والیبال ایران را ندارند.

وی با بیان این که شاید از نظر فدراسیون یک گزینه شرایط خوبی برای همکاری با تیم ایران داشته باشد، اما نظر نهایی را کمیته فنی می‌دهد، گفت: بررسی‌های اولیه این افراد بر اساس محورهایی مانند ملیت و سن، تیم حال حاضر، سابقه مربی‌گری، سابقه بازیکنی، تجربیات، عناوین و افتخارات، سابقه کار با رده‌های پایه و آموزش‌محور بودن، اصول مربی‌گری، دانش فنی، مدیریت تیم و بازیکنان، تعامل با فدراسیون در مسایل مالی، نحوه به‌کارگیری و استفاده از کادر فنی، وضعیت زبان، مدیریت ذهنی و روانی و مهارت‌های ارتباطی با بازیکنان، مربیان و رسانه‌ها بوده است.

داورزنی تصریح کرد: نکته مهم این اسامی، داشتن انگیزه بالا برای اثبات خود در جهان است که نباید نادیده گرفته شود. بنابر این با توجه به این که رای نهایی در انتخاب سرمربی را کمیته فنی می‌دهد، باید انتخابی کنیم که به نفع منافع ملی کشور باشد.

دومین نشست کمیته فنی و اتاق فکر فدراسیون والیبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امروز (چهارشنبه) برگزار شد.

ناصر میرفخرایی، سعید درخشنده، حسینعلی مهران‌پور، احمد لاهوتی، علی موذن، محمد وکیلی، جهانگیر سیدعباسی، ابراهیم وطن‌پرست، جعفر هوتهم، محمود افشاردوست، بهنام محمودی، سعید رضایی، فرهاد شاهمیری، جمشید حمیدی و علی شاکری، اعضای شرکت‌کننده در دومین نشست کمیته فنی انتخاب سرمربی تیم ملی بودند.

در این نشست پنج سرمربی به عنوان گزینه‌های اولیه برای بررسی بیش‌تر انتخاب شدند و مقرر شد تا زمانی که شرایط برای معرفی این افراد فراهم نشده است، به دلیل مسایل حقوقی و بین‌المللی، نام گزینه‌ها رسانه‌ای نشود.