پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را نمی‌توان در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار کرد، در شرایط فعلی بهترین راه این است که مجلس و دولت بودجه مشخصی برای استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرند.

به گزارش مرور نیوز، علی پروین پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در نشست مدیران و پیشکسوتان این باشگاه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخی از بزرگان تیم فوتبال پرسپولیس از جمله حمید جاسمیان، محمد دادکان، محمد مایلی کهن، حسین کلانی، ضیا عربشاهی و وحید قلیچ در این جلسه حضور نداشتند که باید نسبت به نبودن این افراد گلایه ای را مطرح کنم. این اشخاص بزرگان تاریخ باشگاه پرسپولیس هستند.

او افزود: پرسپولیس با تمامی مشکلاتی که داشت، ظرف ۲۳ روز ۶ بازی در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد. وقتی که با یحیی گل محمدی صحبت می ‌کردم او می‌گفت بازیکنان حتی نمی‌توانستند از هتل خارج شوند اما با این حال حریفان خود را شکست دادند و به قولی بازیکنان پرسپولیس روی عرب‌ها را کم کردند. دولت و مجلس باید به داد این تیم برسند. نباید پرسپولیس محتاج ۳۰-۲۰ میلیارد تومان پول باشد، خواهش می ‌کنم کاری بکنید.

* چرا باید مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هر سال کاسه چه کنم چه کنم دستشان بگیرند

پیشکسوت تیم پرسپولیس ادامه داد: چرا باید مدیران باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هر سال کاسه چه کنم چه کنم دستشان بگیرند. با این وضعی که برای قیمت بازیکنان ایجاد شده سال آینده برخی بازیکنان ۳ میلیارد تومان پول می‌خواهند. آیا پرسپولیس با این شرایط می‌تواند به کار خود ادامه دهد، به همین خاطر لازم است فکری اساسی بشود. از نمایندگان مجلس می‌خواهم دور هم جمع شده و با همفکری پیشکسوتان راه حلی برای مشکلات این تیم پیدا کنند.

پروین در مورد این که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را نمی‌توان در حال حاضر به بخش خصوصی واگذار کرد، بیان کرد: در شرایط فعلی بهترین راه این است که مجلس و دولت بودجه مشخصی برای استقلال و پرسپولیس در نظر بگیرند، زیرا این تیم‌ها قابلیت خصوصی شدن ندارند و با ۶۰۰-۵۰۰ میلیارد بودجه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود می‌توان کار‌های خوبی انجام داد.

* این روز‌ها دلخوشی مردم همین فوتبال است

او ادامه داد: بازیکنان عربستانی در صورت پیروزی مقابل پرسپولیس در بازی نیمه نهایی نفری ۱۰ میلیارد تومان پاداش می‌گرفتند، اما پرسپولیس ۱۰ میلیارد تومان پول ندارد تا طلب برانکو را تسویه کند. این روز‌ها دلخوشی مردم همین فوتبال است و اگر این دلخوشی را هم بگیریم در این شرایط کاری از دست کسی برنمی‌آید. ما به عنوان پیشکسوت نمی‌توانیم ۵۰ میلیارد به پرسپولیس کمک کنیم، اما می‌توانیم از این تیم حمایت داشته باشیم.

* امسال پرسپولیس ۱۸۰-۱۷۰ میلیارد هزینه کرده است

اسطوره تیم پرسپولیس ادامه داد: اگر هر کس دیگری هم جای رسول پناه و اعضای هیئت مدیره فعلی باشگاه پرسپولیس باشد باز هم در شرایط فعلی آش همین آش است و کاسه همین کاسه؛ بازیکن پرسپولیس ۲ میلیارد تومان قراردادش بوده، اما مدیران قبلی بندی در قرارداد او گذاشته‌اند که اگر ۲۰۰ هزار دلار پرداخت کند می‌تواند از این تیم جدا شود. امسال پرسپولیس ۱۸۰-۱۷۰ میلیارد هزینه کرده و یک حامی مالی هم آورده که به این تیم ۷۵ میلیارد تومان کمک کرده است.

پروین گفت: اگر هیات مدیره پول نداشته باشد نمی‌تواند بازیکنی که ناگهان قراردادی ۸ میلیاردی می‌خواهد را حفظ کند.