مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: به اعتقاد من دولت در حال مبارزه با بخش خصوصی است و می‌خواهد بخش خصوصی را زمین بزند. دولت باید دست از مبارزه بردارد، باشگاه‌های صنعتی نیز دست از انجام هزینه‌های گزاف بردارند.

به گزرش مرور نیوز، واعظ آشتیانی مدیر عامل سابق باشگاه استقلال گفت: در ارتباط با اتفاقات چند روز گذشته باشگاه پرسپولیس و مدیریت باشگاه‌ها در کشورمان عنوان کرد: ما همیشه برایمان سوال بوده است که واقعا متر و معیار برای انتخاب اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل برای دو تیم استقلال و پرسپولیس چه چیزی است و وزارت ورزش چه شاخصه‌هایی را برای انتخاب این افراد دنبال می‌کند؟ این انتخاب‌ها به تصمیم‌های رفاقتی، قومیتی و قبیله‌ای و سیاسی و یا چیزی دیگر بر می‌گردد.

او ادامه داد: خواسته مردم از دولت این است که مدیران توانمند در بخش‌های مختلف جامعه بگذارند. این حرف جزو مطالبات به حق مردم است، اما انتصاب افراد بی کفایت و ناکار آمد حق الناس است و این حقوق مردم است که از بین می‌رود.

واعظ آشتیانی افزود: اولین نکته ‌ای که یک مدیر باید داشته باشد اخلاق و اخلاق مداری در حوزه مدیریت خودش است، چرا باید مدیری آنقدر درایت نداشته باشد که صحبت‌هایی را مطرح می‌کند که می‌داند اشتباه است و انتشار آن باعث دردسر خواهد شد؟ البته ضبط و پخش این صحبت‌ها هم اشتباه بوده و نباید به این شکل این صحبت‌ها پخش می‌شد، اما قبل از این که افراد پاسخگو باشند، وزیر ورزش باید پاسخگو باشد، که انتخاب توسط او انجام می‌گیرد و قطعا نماینده‌های مجلس از او خواهند خواست که متر و معیار شما برای انتخاب این افراد در ۵ سال مدیریت شما چه چیزی بوده است که هر دو تیم استقلال و پرسپولیس درگیر مشکلات مدیریتی هستند.

آشتیانی در باره صحبت‌های گفته شده سرپرست باشگاه (رسول پناه) در فیلم منتشر شده عنوان کرد: ما از پشت پرده این سخنان بی اطلاع هستیم، اما اگر در یک سازمان یا باشگاه هر کس کار خودش را انجام دهد و در امور دیگران دخالت نکند، آن سازمان کار خودش را به درستی انجام می‌دهد، یعنی نه کادر فنی و نه مدیریت نباید در کار یکدیگر دخالت کنند. منتهی اگر نتوانستند این اتفاق را سازماندهی کنند، این مدیریت است که نباید به گونه‌ای عمل کند که کادر فنی دخالتی در امور مدیریت نداشته باشد.

او گفت: من نه دفاعی از سرپرست باشگاه پرسپولیس دارم و نه ضد او حرف می‌زنم، اما آن چه که او مطرح کرده این بوده که کادر فنی در امور مدیریت دخالت کرده است، اما همین جا به او این انتقاد وارد است که شما چرا اجازه داده اید که این اتفاق‌ها در باشگاه بیفتد؟

آشتیانی در ارتباط با قرار داد‌های نجومی و چند برابر شدن قرارداد‌های بازیکنان در بعضی باشگاه‌ها و اتفاقات وابسته به آن عنوان کرد: هشتاد درصد باشگاه‌های ما دولتی و یا شبه دولتی هستند، آیا نمی‌شد وزارت ورزش با کمک سازمان‌هایی که بعضی باشگاه‌ها وابسته به آن‌ها هستند، قیمت بهترین بازیکن را مثلا دو میلیارد تعیین می‌کردند؟ هر کسی می‌تواند قرارداد ببندد و بازیکن‌های سطح پایین‌تر نیز زیر این قیمت قرارداد ببندند. اما به اعتقاد من دست‌هایی در کار است که این اتفاق نمی‌افتد.

او افزود: به اعتقاد من دولت در حال مبارزه با بخش خصوصی است و می‌خواهد بخش خصوصی را زمین بزند. دولت باید دست از مبارزه بردارد، باشگاه‌های صنعتی نیز دست از انجام هزینه‌های گزاف بردارند. اما اگر دولت تعامل می‌کرد این اتفاق‌ها نمی‌افتاد که بعضی بازیکن‌ها پول‌های عجیبی بگیرند که حتی نمی‌توانند این پول‌ها را بشمارند.

او گفت: زمانی که من در باشگاه استقلال بودم، عباس انصاری فرد مدیر عامل باشگاه پرسپولیس بود. من آن سال به او گفتم که هر بازیکنی شما سراغش می‌روید ما سراغش نمی‌رویم و بالعکس که آن بازیکن‌ها برای دو باشگاه مانور ندهند که اگر آن قدر به من ندهید به باشگاه رقیب می‌روم و این بسیار اثر گذار بود و در آن فصل هیچ کدام از این اتفاق‌ها نیفتاد. این یعنی تعاملی که به وجود آمد، نه مثل شرایط فعلی که بازیکن‌ها قرارداد‌های نجومی می‌گیرند، بدون این که متر و معیار خاصی داشته باشد. الان بازیکنان در باشگاه‌های ما هزینه هستند، ولی در دنیا بازیکن‌ها در رشته‌های مختلف سرمایه هستند و تا زمانی که ما به آن ها به شکل سرمایه نگاه نکنیم این اتفاق‌ها خواهد افتاد.