رییس فدراسیون والیبال ایران گفت: فدراسیون می‌خواهد بهترین روش برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ را انتخاب کند. برخی بازیکنان به دلیل آماده نبودن حتی شرایط حضور در لیگ ملت‌ها را هم ندارند چه برسد به میدان بزرگی چون المپیک.

به گزارش مرور نیوز، نشست هم‌اندیشی فدراسیون والیبال با نماینده باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر برای ادامه مسابقات از ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه) ۵ آبان ۱۳۹۹ با ریاست محمدرضا داورزنی رییس فدراسیون و حضور میلاد تقوی، دبیرکل فدراسیون و شهرام عظیمی، سرپرست کمیته رویدادها در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا داورزنی گفت: با توجه به شرایط موجود و به خاطر شیوع ویروس کرونا در جهان، کشورها تصمیمات مختلفی برای کنترل ویروس گرفته‌اند. ما هم با توجه به در پیش بودن بازی‌های المپیک زمانی برای تعطیلی مسابقات والیبال نداریم، چرا که از دست ندادن فرصت‌ها و حفظ آمادگی بازیکنان اولویت فدراسیون است. البته این بدین معنی نیست که سلامت بازیکنان را در نظر نگیریم. فدراسیون می‌خواهد بهترین روش برای برگزاری ادامه مسابقات لیگ را انتخاب کند. برخی بازیکنان به دلیل آماده نبودن حتی شرایط حضور در لیگ ملت‌ها را هم ندارند چه برسد به میدان بزرگی چون المپیک.

او افزود: همه کشورها با وجود محدودیت‌ها و ویروس کرونا به دنبال برگزاری مسابقات و آماده‌سازی بازیکنان خود هستند. همان‌طور که می‌دانید تعطیلی لیگ ضرر زیادی به ویژه برای تیم ملی دارد و ما حدودا ۱۸ هفته زمان داریم تا لیگ را به پایان برسانیم. نبود تماشاگران جذابیت لیگ را کاهش می‌دهد ولی دغدغه شرایط میزبانی را هم کاهش می‌دهد؛ چون تماشاگران حق حضور در سالن را ندارند که این موضوع دست باشگاه‌ها را باز خواهد کرد.

در ادامه نشست شهرام عظیمی، رییس کمیته مسابقات فدراسیون والیبال نیز اظهار کرد: ما سه روش را برای شروع مجدد مسابقات به باشگاه‌ها ارسال کردیم که آن‌ها اکثراً با روش سوم یعنی برگزاری مسابقات به صورت متمرکز موافق بودند. برخی از باشگاه‌ها نیز با هیچ‌یک از سه روش موافقت نکردند. با توجه به نگاه فدراسیون برای استفاده خرد جمعی این نشست برگزار شد تا برای پنج باشگاهی که با هر سه روش مخالفت کردند یک روش جدید را ارائه کنیم تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.