رئیس کمیته ملی المپیک درباره تاریخ برگزاری رقابت‌های المپیک توکیو توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک گفت:  نخست وزیر جدید ژاپن مصمم به برگزاری المپیک است  و توماس باخ با او ملاقاتی داشت و تاکید جدی داشتند که بازی ها را برگزار می کنند. به سه شکل می خواهند المپیک را برگزار کنند ابتدا واکسن وجود داشته باشد و همه واکسینه شوند. دوم، شرایط قرمز باشد و ممنوعیت وجود تماشاگران وجود خواهد داشت و سوم، وضعیت زرد باشد  و المپیک با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و قرنطینه دو هفته ای برای ورزشکاران برگزار شود.

 رییس کمیته ملی المپیک در ادامه با اشاره به سفر توماس باخ به ژاپن گفت:  باخ خیلی محکم صحبت  و اعلام کرد هر ۲۰۶ کشور در المپیک حضور خواهند داشت  و مطمئن است از طریق سازمان بهداشت جهانی واکسن در اختیارشان قرار می گیرد.  چین ها اعلام کرده واکسن کرونا را تولید کرده است و حتی در پکن جشن بدون ماسک هم گرفتند از این رو  با رییس کمیته ملی المپیک چین صحبت کردم تجربیات خود را در مورد واکسن اعلام کند. چین واکسن خود را به چند کشور از جمله امارات صادر کرده و ۱۵ هزار نفر استفاده کردند.جان کوتس نایب رییس کمیته بین المللی المپیک هم با مقامات ژاپنی بازدید کرد  و گفت نشانه ها بسیار مثبت است و می توانیم المپیک را برگزار کنیم. آنها نگران بودند که نخست وزیر جدید ژاپن سیاست ها را تغییر دهد اما این طور نبود  و همبستگی و اتحاد برای برگزاری المپیک وجود دارد. در کل شرایط به سمت برگزاری المپیک  می رود.

* تلاش کردیم امسال زودتر از سه سال گذشته بودجه فدراسیون ها را کامل پرداخت کنیم 

صالحی امیری در مورد پرداخت بودجه فدراسیون ها گفت: در یک هفته آینده ۲۵ درصد باقی مانده از بودجه فدراسیون ها را پرداخت می کنیم تا واریزی ما به فدراسیون ها به ۱۰۰درصد برسد. تلاش کردیم امسال زودتر از سه سال گذشته بودجه فدراسیون ها را کامل پرداخت کنیم تا نشان دهیم در شرایط کرونا کنار فدراسیون ها  و ورزشکاران هستیم. همچنین ما شاخص هایی را برای پرداخت بودجه فدراسیون ها تعیین کرده ایم و پرداخت بودجه سال ۱۴۰۰ بر اساس این شاخص ها خواهد بود.

*۵ میلیارد کمک مالی به رشته های المپیکی

او در مورد کمک مالی به فدراسیون های المپیکی گفت: ما ۵ میلیارد  تومان بودجه ویژه رشته های المپیکی در اختیار سجادی گذاشتیم تا براساس عملکرد رشته ها و تصویب هیات اجرایی در اختیار فدراسیون ها قراربگیرد. تاکنون ۴۵۰ میلیون کشتی و ۴۰۰ میلیون بسکتبال دریافت کرده اند و کمک برای دو  فدراسیون دیگر را در جلسه بعدی هیات اجرایی تصویب می کنیم.