سخنگوی باشگاه پرسپولیس گفت: شرایط کسب میزبانی را داشتیم، اما علت سلب میزبانی فراتر از باشگاه‌ ها است و مدیران بالا دستی باید به آن ورود کنند.

به گزارش مرور نیوز، ابراهیم شکوری، سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص دیدار برگزار شده برای بزرگداشت یاد مهرداد میناوند و علی انصاریان گفت: بار دیگر درگذشت میناوند و انصاریان را تسلیت می‌ گویم. این دیدار‌ها بسیار خوب هستند؛ زیرا دوستان قدیمی و پیشکسوتان سرخابی‌ها دور هم جمع شده و دیداری را برای یادبود درگذشتگان انجام می‌دهند و این عمل جای تقدیر دارد.

سخنگوی باشگاه پرسپولیس در خصوص برنامه‌های نقل و انتقالاتی این تیم عنوان کرد: با آرامش و بر اساس نیاز و نظر کادر فنی بازیکن جذب خواهیم کرد. بازیکنانی که تازه جذب شده اند، به شکل حرفه‌ای و با قیمت مناسب به جمع بازیکنان پرسپولیس اضافه شده اند. در مورد فرشاد فرجی مذاکرات خوبی صورت گرفته است؛ اما منتظر هستیم تا سازمان لیگ فوتبال مالکیت و مدیرعامل پدیده خراسان را به ما معرفی کند، چون نمی‌خواهیم پرسپولیس دچار مشکلات حقوقی شده و جایگاهش آسیب ببیند. رمضانی از جمع ما جدا شد و حتی دستمزد خود تا نیم فصل را هم نگرفت. بر اساس صلاح باشگاه با بعضی بازیکنان خداحافظی می‌کنیم و اگر از تیمی بازیکنی را نیاز داشته باشیم، با او مذاکره می‌کنیم. با جذب یک بازیکن دیگر تیم ما تقریبا کامل می‌شود. با تمام بازیکنان تماس گرفتیم و قرار شد برای تمدید قرارداد خود مراجعه کنند.

شکوری در مورد از دست دادن میزبانی آسیا عنوان کرد: شرایط کسب میزبانی را داشتیم، اما علت سلب میزبانی فراتر از باشگاه‌ ها است و مدیران بالا دستی باید به آن ورود کنند. دلیل ناتوانی در کسب میزبانی آسیا زیرساخت‌ها یا نبود نیروی انسانی نبود و به مسائل دیگری مربوط می شود. برگزاری مسابقات الزاماتی دارد که باید به سمت فراهم کردن آن ها برویم. باشگاه پرهوادار پرسپولیس هیچ درآمدی از حق پخش تلویزیونی ندارد و از آن جایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال درآمدزایی است، باعث می‌شود AFC میزبانی را به باشگاه‌های ایرانی ندهد. پرسپولیس در ۴ سال گذشته هیچ درآمدی از تبلیغات محیطی نداشته است. وقتی پرسپولیس، قهرمان ۴ دوره لیگ برتر درآمدی ندارد، تکلیف باقی تیم‌ها چیست؟ فدراسیون فوتبال باید ساز و کاری برای درآمد زایی باشگاه‌های ما ایجاد کند.

شکوری در خصوص مشکلات مالی پرسپولیس تصریح کرد: تا آخر هفته سمیعی، مدیرعامل باشگاه گزارش مالی شفاف را در اختیار هواداران قرار خواهد داد؛ اما چیزی که مشخص است، ۵ ماه از آغاز به کار مدیریت جدید گذشته و در طی این مدت به جز چند نفر تمام مطالبات سال گذشته دیگر بازیکنان را پرداخت کرده تا دغدغه نداشته باشند و ۳۰ درصد از قرارداد این فصل بازیکنان را نیز پرداخت کرده ایم. حتی بعضی از بازیکنان ۵۰ درصد پرداختی داشته اند. پرونده بودیمیر و برانکو را بستیم و پنجره خارجی را باز کردیم و من فکر می‌کنم با وجود تمام مشکلات، عملکرد مثبتی را ارائه داده ایم. بدون دریافت مبلغ قابل توجه از کارگزار و کنفدراسیون فوتبال آسیا توانستیم مشکلات مالی را حل کنیم.

شکوری در پایان گفت: سعی می ‌کنیم شیوه نامه‌ های بهداشتی را رعایت کنیم و هر هفته تست کرونا می‌دهیم که هزینه‌های زیادی دارد. هر سفر ما ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. قبول داریم مشکلات مالی وجود دارند، اما امیدواریم راهکاری ارائه شود که به پرهوادار‌ترین تیم آسیا نگاه دیگری شود. اکثر تیم‌ ها از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، اما پرسپولیس به عنوان پرافتخارترین تیم سال‌های اخیر ایران هیچ دریافتی از حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی ندارد. هیئت مدیره تلاش می‌کند تا مشکلات مالی حل شده و سمیعی قبل از پایان سال تمام مسائل مالی را شفاف سازی می ‌کند.