معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: فدراسیون تکواندو در سال‌ های اخیر و در امر پشتوانه سازی راه خود را به درستی پیدا کرده است و به خوبی روی ریل پیشرفت حرکت می‌کند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو و پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با سیدمحمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو گفت: از رقابت های ۲۰۰۰ سیدنی که تکواندو به صورت رسمی وارد بازی‌های المپیک شد، این رشته همواره سهمی از مدال آوری کاروان ورزشی ایران داشته است و مطمئنا در توکیو نیز روند مدال آوری تکواندو ادامه خواهد داشت.

علی نژاد در ادامه با اشاره به موفقیت تکواندوی ایران در میادین قاره‌ای و جهانی در بیش از ۲ دهه گذشته گفت: این موفقیت‌ های پر تداوم باعث شده اند مردم از تکواندو مدال بخواهند. انتظار، انتظاری طبیعی است، اما مسئولیت را دو چندان می‌کند.

وی افزود: فدراسیون تکواندو در سال‌ های اخیر و در امر پشتوانه سازی راه خود را به درستی پیدا کرده است و به خوبی روی ریل پیشرفت حرکت می‌کند. کسب ۷ طلا، یک نقره و یک برنز از تیم ۱۰ نفره در آخرین دوره مسابقات نوجوانان جهان در تونس ۲۰۱۹ و قهرمانی مطلق دختران تکواندوی ایران در رقابت های جهانی نونهالان ازبکستان بیانگر همین ریل گذاری صحیح است.

علی نژاد با اشاره به کسب سهمیه کامل المپیک توکیو در بخش مردان، ابراز امیدواری کرد که تیم ملی تکواندوی بانوان بتواند در مسابقات اردن به ۲ سهمیه خود دست یابد.

در این جلسه سیدمحمد پولادگر گزارشی از عملکرد فدراسیون در یک سال گذشته را ارائه داد.

رئیس فدراسیون تکواندو ضمن تقدیر از حمایت وزارت ورزش و جوانان از برنامه‌های فدراسیون تکواندو گفت: علی رغم سایه انداختن شیوع ویروس منحوس کرونا بر فعالیت های اجتماعی و ورزشی، فدراسیون تکواندو سال گذشته ۹۴ دوره آنلاین در امر مربیگری و داوری و ۶ دوره بین المللی برگزار کرد که در تاریخ تکواندو بی سابقه است.

پولادگر انتخاب تکواندوی ایران به عنوان برترین فدراسیون جهان در سال ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی را نشات گرفته از پیاده سازی اصولی برنامه‌های آموزشی، توجه به پشتوانه سازی و نیز موفقیت ادامه دار تکواندوی ایران در رقابت‌های قاره‌ای و جهانی دانست و گفت: یکی از موفقیت‌های مهم فدراسیون تکواندوی ایران در سال گذشته حضور ۴ نماینده در دوره بین المللی ناظرین فنی فدراسیون جهانی بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد نمایندگان تکواندوی کشورمان بتوانند در المپیک توکیو انتظارات را برآورده کنند.