تازه‌ ترین رده‌ بندی تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان امروز (۲۵ خرداد) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد.

به گزارش مرور نیوز، بر اساس تازه‌ ترین رده‌ بندی تیم‌ های باشگاهی فوتبال جهان که امروز (۲۵ خرداد) از سوی سایت «فوتبال دیتابیس» اعلام شد، تیم فوتبال پرسپولیس در رتبه نخست ایران قرار گرفت.

سرخپوشان پایتخت در رده بندی جهانی با ۱۶۱۸ امتیاز و بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رتبه ۹۸ و بالاتر از تیم‌های مطرح بشیکتاش ترکیه و برایتون انگلیس قرار گرفتند. همچنین پرسپولیس در رده بندی تیم‌های آسیایی مانند هفته قبل در رتبه سوم قرار دارد.

تیم استقلال با ۱۵۳۰ امتیاز، مانند رده بندی پیشین در رتبه دوم فوتبال باشگاهی ایران قرار گرفته است. آبی پوشان پایتخت با یک پله سقوط نسبت به هفته قبل در سطح جهانی در رده ۲۲۶ جای گرفتند. استقلالی‌ها بدون تغییر در قاره آسیا در رتبه سیزدهم باقی ماندند.

سپاهان با ۱۵۰۱ امتیاز، سومین تیم برتر فوتبال ایران است. طلایی پوشان اصفهانی بدون تغییر نسبت به هفته قبل همچنان در رتبه ۲۸۸ جهان و ۱۷ قاره کهن قرار دارند.

در این رده بندی تیم‌های تراکتور، فولاد، پدیده، ذوب آهن و صنعت نفت آبادان هم به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا هشتم فوتبال ایران قرار دارند.

بر اساس این رده‌بندی در قاره آسیا، جایگاه ۵ تیم اول تغییری نکرده و مانند رده بندی پیشین کاوازاکی ژاپن با ۱۶۶۴ امتیاز صدرنشین است. تیم الهلال عربستان، حریف استقلال در لیگ قهرمانان آسیا، با ۱۶۳۰ امتیاز در رتبه دوم جای گرفته است. پس از پرسپولیس تیم جونبوک موتورز کره جنوبی با ۱۶۱۵ امتیاز در رتبه چهارم است و الدحیل قطر با ۱۶۰۲ امتیاز همچنان در رتبه پنجم قرار دارد.

در رده‌بندی جهانی نیز جایگاه ۵ تیم نخست جدول تغییری نداشته و تیم فوتبال بایرن مونیخ با ۲۰۵۲ امتیاز مانند هفته گذشته در صدر جدول ایستاده است. پس از سرخپوشان آلمانی، منچسترسیتی با ۱۹۸۲ امتیاز در رتبه دوم قرار دارد.

اینترمیلان با ۱۹۴۴ امتیاز همچنان رتبه سوم را در اختیار دارد. رئال مادرید با ۱۹۳۷ امتیاز در رتبه چهارم و چلسی قهرمان جدید اروپا با ۱۹۲۵ امتیاز در رتبه پنجم جهان ایستاده اند.

۱۰ تیم برتر فوتبال باشگاهی جهان:

  1. بایرن مونیخ
  2. منچسترسیتی
  3. اینترمیلان
  4. رئال مادرید
  5. چلسی
  6. لیورپول
  7. بارسلونا
  8. پاری سن ژرمن
  9. اتلتیکو مادرید
  10. آژاکس