دومین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های کشور طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، دومین دوره مسابقات تکواندو جام باشگاه‌های کشور گرامیداشت شهدای مدافع سلامت به شیوه جام جهانی طی روزهای ۱۷ و ۱۸ تیرماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار می‌شود. این رقابت‌ها در گروه مردان و رده سنی بزرگسالان (۱۰ دی ماه ۱۳۸۲ به پایین) پیگیری خواهد شد.

سقف تعداد تیم‌های شرکت کننده ۸ تیم است و در صورتی که تعداد تیم‌های متقاضی بیش از سقف تعیین شده باشد، ملاک اولویت به ترتیب با تیم‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک در سال ۱۳۹۹ است.

تیم‌های که تمایل به حضور در این دوره از مسابقات دارند تا روز دوشنبه ۷ تیرماه فرصت دارند آمادگی خود را به صورت مکتوب همراه با فیش واریزی به فدراسیون اعلام کنند.

در صورتی که تعداد تیم‌های شرکت کننده ۶ باشد، رقابت‌ها به صورت دوره‌ای (یک دور رفت) برگزار می‌شود؛ اگر تعداد ۷ تیم و به بالا باشد، مسابقات در دو گروه پیگیری شده و از دو گروه دو تیم به مرحله بعد صعود کرده که به صورت ضربدری و سپس در مرحله نهایی، رده بندی و فینال برگزار خواهد شد. سرگروه از بین ۴ تیم برتر لیگ جام خلیج فارس به ترتیب اولویت تعیین می‌شود.

رقابت‌ها طبق آخرین قوانین فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و هر تیم باید متشکل از ۶ تکواندوکار (۴ ورزشکار اصلی و ۲ ورزشکار ذخیره که در صورت نیاز می‌توانند پس از پایان راند اول نسبت به تعویض یک نفر ورزشکار ذخیره اقدام کنند) باشد.

مسابقات در تمام مراحل در ۳ راند ۴ دقیقه‌ای برگزار خواهد شد و در صورت تساوی راند طلایی نیز در ۴ دقیقه پیگیری می‌شود و مجدداً در صورت تساوی در پایان راند چهارم به ترتیب اولویت، تفاضل امتیاز - کام چوم و سپس براساس آیتم‌های برتر تصممیم گیری می‌شود.

هر برد ۳ امتیاز است و در صورت تساوی امتیاز دو یا چند تیم طبق قانون بالا عمل خواهد شد.