نفرات برتر مسابقات لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان قهرمانی باشگاه‌های رشته کوهستان امروز در 2 رده سنی جوانان و بزرگسالان معرفی شدند.

به گزارش مرور نیوز، مرحله چهارم رقابت‌های لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌‌های  استان قم در رشته کوهستان و در رشته کراس‌کانتری با عنوان یادواره رکاب‌زنان شهید مدافع حرم قم یعنی سیدمصطفی موسوی و مهدی صابری در پیست مفید قم کوه دو برادران قم برگزار شد.

این مرحله از مسابقات قهرمانی لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌ها در قم، همانند مراحل قبلی از کیفیت و جذابیت بالایی برخوردار بود و رکاب‌زنان شرکت کننده در تلاش برای دست‌یابی به مقام‌های اول تا سوم هر دو رده سنی رقابت نزدیک و نفس‌گیر با یکدیگر داشتند.

این آخرین مسابقه کوهستان لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌های استان قم در سال جاری بود که با حضور رکاب‌زنان شاخص قم در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان به انجام رسید و در رده سنی بزرگسالان مطابق معمول برادران هاشم‌پور موفق‌تر از سایر رقبای خود بودند و عنوان‌های اول و دوم را کسب کردند.

در پایان پیکارهای رده سنی بزرگسالان لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان حامد هاشم‌پور در جایگاه نخست ایستاد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد، در حالی که حمید هاشم‌پور در مکان دوم ایستاد و نایب‌قهرمان شد، ضمن اینکه محمد آرام نفر رده سوم بزرگسالان را به دست آورد.

در پایان رقابت‌های رده سنی جوانان آخرین مرحله لیگ کوهستان دوچرخه‌سواری باشگاه‌ها در قم، مجتبی رئیس‌الذاکرین قهرمان شد، در حالی که این رکاب‌زن در طول مسیر با پنچری تایر عقب دوچرخه‌ خود نیز مواجه شد اما برای دست‌یابی به مقام نخست دست از تلاش بر نداشت و غیرت‌مندانه به مسابقه خود خاتمه داد تا قهرمان شود.

در رقابت جذاب و تماشایی رکاب‌زنان کوهستان قم در پیست مفید کوه دو برادران، مهران مروج دیگر استعداد خوش‌آتیه دوچرخه‌سواری قم در جایگاه دوم قرار گرفت و نایب‌قهرمان شد، ضمن اینکه محمد مهدی شمس نفر سوم رده سنی جوانان لقب گرفت و این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.

مرحله آخر رشته کوهستان لیگ دوچرخه‌سواری باشگاه‌ها در حالی به کار خود پایان داد که امسال هیأت دوچرخه‌سواری استان قم برای ایجاد بستری به منظور رشد و توسعه بیش از پیش این رشته ورزشی، رقابت‌های لیگ استان را در هر دو رشته کورسی و کوهستان با حضور رکاب‌زنان و تیم‌های مدعی کسب عناوین برتر در قم برنامه‌ریزی کرد.

با توجه به برنامه‌ریزی مطلوبی که هیأت دوچرخه‌سواری استان قم برای برگزاری این رقابت‌ها انجام داده، حتی یکی از مراحل با حضور پریموث استرانکار سرمربی اهل اسلوونی تیم ملی دوچرخه‌سواری به انجام رسید و این مربی نظاره‌گر پیکارهای مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان باشگاه‌های قم در رشته کراس‌کانتری بود.

در واقع مسابقات مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری کوهستان باشگاه‌های قم در رشته کراس‌کانتری در مقابل دیدگان سرمربی تیم ملی با حضور رکاب‌زنان تیم‌های مختلف به انجام رسید و شرکت کنندگان با انگیزه و اشتیاق بسیار بالایی برای به دست آوردن رتبه‌های برتر با یکدیگر مسابقه دادند.