رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ آغاز شد و در روز نخست این رقابت ها، رحمان عموزاد در ۶۱، یونس امامی در ۷۴، حسن یزدانی در ۸۶ و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم برابر رقبای خود صف آرایی می‌کنند.

به گزارش مرورنیوز، در روز نخست رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان و در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در مبارزه نخست مقابل گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل توشیهیرو هاسگاوا قهرمان امید‌های جهان از ژاپن رفت و در حالی که تا اواخر کشتی پنج بر سه پیش بود، در نهایت 9 بر 5 بازنده شد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول مقابل بایامبادورج انخبایار از مغولستان ۱۲بر ۲ پیروز شد. وی در دومین مبارزه مقابل نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان ۲۰۱۹ از قزاقستان با نتیجه قاطع ۱۲ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد.امامی در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان با ناداوری مغلوب این کشتی گیر شده بود.

یونس امامی در یک چهارم نهایی وزن 74 کیلوگرم مقابل آوتاندیل کنتچادزه  با نتیجه 10 بر 1 شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان سباستین جزیرزانسکی از لهستان و عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت که حریف قزاق بود. یزدانی در همان سه دقیقه نخست با نتیجه 12 بر 2 پیروز شد. 

حسن یزدانی در یک چهارم نهایی وزن 86 کیلوگرم مقابل اتهان راموس از پورتوریکو با نتیجه 10 بر 0 به پیروزی رسید‌ و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف خرامیانکوف از بلاروس رفت و ۶ بر صفر به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد و در این مرحله  با نتیجه 10 بر 0 نماینده آمریکا را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد.