وزیر ورزش و جوانان می‌گوید رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری باید برنامه‌هایش فراتر از قهرمانی در آسیا باشد.

به گزارش مرور نیوز، مسعود سلطانى فر وزیر ورزش و جوانان که امروز در مجمع انتخاباتی فدراسیون دوچرخه‌سواری حضور داشت گفت: از رییس جدید فدراسیون دوچرخه سوارى مى خواهم برنامه اى فراتر از قهرمانى در آسیا داشته باشد.

وی افزود: استعدادیابى و توجه به نقاط محروم و مرزى از جمله وظایف آقاى قمرى باشد. باز هم تاکید مى کنم رشد و توسعه در سایه آرامش و تعامل است، خانواده بزرگ دوچرخه سوارى هم از این قاعده مستثنى نیست.

مسعود سلطانی‌فر در حاشیه مجمع فدراسیون دوچرخه سواری اظهار داشت: از زمانی که دوره ما در وزارت ورزش آغاز شد برنامه ما این بود که فدراسیون‌های بدون سرپرست را هر چه زودتر انتخابات‌شان را برگزار کنیم. تاکنون چند مجمع برگزار شده و دو مجمع دیگر را هم 27 دی و 5 بهمن ماه در پیش داریم. سال آینده هم سعی می‌کنیم دوره فدراسیون‌هایی که به پایان می‌رسد را در موعد مقرر برگزار کنیم.

وی در مورد مجمع امروز دوچرخه‌سواری گفت: رئیس جدید آرای بالایی را کسب کرد که همین موضوع بار سنگینی را روی دوش او آورد. باید در بخش پیست جدی‌تر کار کنیم و از استعدادهایی که داریم، استفاده خوبی داشته باشیم. در حال حاضر تعدادی پیست آماده شده و وقتش رسیده که نگاه جدی به سکوهای آسیایی و جهانی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اصلاح اساسنامه‌ها عنوان کرد: اصلاحاتی که باید انجام دهیم، موردی است. بخش اول ماده 10 است و برخی فدراسیون‌های جهانی به آن معترض هستند که باید اصلاح کنیم. یک تیم کاری مشخص داریم که کارها را انجام دهد و فکر می‌کنم نهایتا تا یکسال آینده همه چیز نهایی شود.

وزیر ورزش و جوانان در مورد اینکه گفته می‌شود معاونت همگانی حذف خواهد شد، گفت: من این موضوع را الان از شما می‌شنوم.

سلطانی‌فر در مورد اینکه گفته شده طاهری سرپرست پرسپولیس از سمت خود استعفا داده، عنوان کرد: چیزی در این مورد نداشته‌ایم و هر کسی آن را گفته باید از خودش بپرسید.

وی در مورد اینکه وضعیت اداره تیراندازی چگونه خواهد شد، گفت: پیگیری‌های حقوقی در حال انجام است و مشخص خواهد شد.

وی در مورد اینکه برنامه‌های وزارت وزش برای حمایت از دوچرخه‌سواری چگونه خواهد بود، گفت: ما ستاد بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 را تشکیل داده‌ایم و علاوه بر آنها مسابقاتی همچون داخل سالن و کشورهای اسلامی را هم داریم. تلاش می‌کنیم منابع مورد نیاز را در اختیار فدراسیون‌ها قرار دهیم و هر فدراسیونی که برنامه‌‌های بهتری داشته باشد منابع بیشتری به آن تعلق می‌گیرد.

وزیر ورزش و جوانان در پایان در مورد اینکه گفته می‌شود 430 میلیون تومان در فدراسیون دوچرخه‌سواری برای خرید دوچر‌خه گم شده بود، گفت: نهادهای نظارتی در حال پیگیری هستند و تا زمانی که مشخص نشود نمی‌توان اظهار نظری کرد.

سلطانی‌فر همچنین در مجمع انتخاباتی عنوان کرد: بار سنگینی روی دوش رئیس جدید گذاشته شد. مشکلات زیادی در کشور داریم و منابع هم محدود است که باید به خوبی از آنها استفاده کنیم. تا الان دوران رقابت بوده و از این به بعد رفاقت‌ها شروع می شود و امیدواریم رئیس جدید از توانمندی بقیه نامزدها در اداره امور فدراسیون استفاده کند.

وی ادامه داد: هنر مدیریت در این است که از ظرفیت‌ها استفاده کند و توسعه در سایه ثبات و دور از حاشیه و هیاهو بودن اتفاق می‌افتد.