حیدر بهاروند در شرایطی به عنوان رئیس سازمان لیگ و سرپرست نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت است که نه مجمع فدراسیون فوتبال به وی تاییدیه داده است نه مجمع سازمان لیگ.

به گزارش مرور نیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا پنجشنبه گذشته با ارسال نامه‌ای رسمی در پاسخ به استعلام فدراسیون فوتبال حضور حیدر بهاروند به عنوان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال را غیرقانونی اعلام کرد و به وی اجازه نداد در جلسه عزل رئیس فدراسیون فوتبال شرکت کند.

البته از ماه‌ها قبل موضوع فعالیت غیرقانونی بهاروند بار‌ها مطرح شده بود اما بی‌تفاوتی رئیس فدراسیون فوتبال باعث شد این مساله به دست فراموشی سپرده شود. اما حالا با استناد به نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا ادامه فعالیت این فرد در مجموعه مدیریتی فوتبال به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید سرپرست فدراسیون فوتبال و مجموعه هیئت رئیسه در قبال حضور وی در چرخه مدیریتی فوتبال تصمیمی قاطع اخذ کنند.

هرچند حامیان بهاروند در سازمان لیگ ادعا کردند حضور وی در مجموعه سازمان لیگ کاملاً قانونی است و منعی در این خصوص وجود ندارد، اما با در نظر گرفتن اتفاقات روی داده به نظر می‌رسد حالا با رفتن عزیزی‌خادم، باید هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تکلیف حیدر بهاروند، در این سازمان را روشن کند تا مسئولیت اداره سازمان لیگ به فرد دیگری واگذار شود تا شائبه‌ای در خصوص ادامه حضور این فرد در مجموعه فوتبال به وجود نیاید.

حیدر بهاروند در شرایطی به عنوان رئیس سازمان لیگ و سرپرست نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال مشغول فعالیت است که نه مجمع فدراسیون فوتبال به وی تاییدیه داده است نه مجمع سازمان لیگ بلکه وی با نظر شخصی عزیزی‌خادم در این مسئولیت قرار گرفته است از این رو انتظار می‌رود حالا که رئیس فدراسیون به واسطه عملکرد بحث برانگیز خود عزل شده است هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال تکلیف وی را نیز روشن کند تا ابهامات در خصوص نحوه فعالیت وی در این مجموعه برطرف شود.

حضور فردی که صلاحیت وی از سوی مراجع ذی ربط در زمان نام نویسی برای شرکت در انتخابات فوتبال تایید نشده در رأس یکی از پول ساز‌ترین سازمان‌های فوتبال معنا و مفهومی ندارد. از طرفی عدم شفافیت مالی این مجموعه در سال‌های گذشته ابهامات فراوانی را به وجود آورده است به گونه‌ای که آن‌ها خود را ملزم به پاسخگویی به هیچ فردی نمی‌دانند و زمانی که اصحاب رسانه، مدیران باشگاه‌ها و منتقدان فوتبال خوستار شفاف سازی مالی در حوزه درآمدزایی از سازمان لیگ می‌شدند آن‌ها به عناوین مختلف از ارائه صورت حساب‌های رسمی و قانونی طفره می‌رفتند تا مشخص شود هیچ اراده‌ای برای شفاف‌سازی در این عرصه وجود ندارد بر این اساس هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بایستی خیلی سریع و فوری تکلیف این مجموعه بزرگ فوتبالی را نیز روشن کند.