فدراسیون فوتبال سوئد و لهستان در پی حذف روسیه از جام جهانی بیانیه صادر کردند.

به گزارش مرور نیوز  و به نقل از خبرگزاری تاس، روز سه‌شنبه فیفا اعلام کرد که با حذف تیم ملی فوتبال روسیه، تیم ملی لهستان به طور خودکار فینالیست پلی آف برای صعود به جام جهانی می‌شود. فدراسیون فوتبال لهستان در واکنش به این تصمیم اعلام کرد تصمیم فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) در مورد صعود خودکار تیم ملی لهستان به فینال مرحله پلی آف برای صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ بدون بازی نیمه نهایی با تیم روسیه، تنها تصمیم صحیح در شرایط فعلی بود. ما ترجیح می‌دادیم تیم ملی فوتبال روسیه را در زمین مسابقه شکست می‌دادیم. اما در این شرایط، این تنها تصمیم ممکنی بود که فیفا می‌توانست بگیرد.

اتحادیه فوتبال روسیه روز دوشنبه علیه تصمیم فیفا و یوفا به دادگاه حکمیت ورزش اعتراض کرد. در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی، تیم لهستان به مصاف برنده دیدار سوئد و جمهوری چک خواهد رفت.

البته سوئدی‌ها این تصمیم را تایید نکردند. سران فدراسیون فوتبال سوئد معتقد هستند لهستان باید با یک تیم جدید در این مرحله بازی می‌کرد و نباید به صورت خودکار راهی دور بعدی می‌شد. فدراسیون فوتبال سوئد در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم از نظر ورزشی برای لهستانی‌ها منطقی و منصفانه است که حریف جدیدی داشته باشند و با برتری در آن دیدار به دور بعدی برسند نه این که فیفا این تیم را خودکار راهی دور بعدی کند. 

جام جهانی پاییز سال ۱۴۰۱ در قطر برگزار می‌شود.