ناصر علیزاده فرنگی کار کشورمان با غلبه بر ملیس آیتبکوف راهی مرحله نیمه نهایی شد.

به گزارش مرور نیوز، مسابقات ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از صبح امروز (سه شنبه) در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شد.

در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۷ بر یک مقابل ملیس آیتبکوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله به مصاف نورسلطان تورسینوف قهرمان آسیا از قزاقستان می‌رود.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امیر قاسمی منجزی در دور اول با نتیجه ۵ بر صفر مقابل پریم پریم از هند به پیروزی رسید. وی در در دور دوم مقابل مومینجان عبداله یف دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی از ازبکستان با نتیجه ۹ بر ۸ مغلوب شد و در صورت راهیابی حریفش به دیدار فینال، وی نیز به دیدار رده بندی می‌رود.

نمایندگان کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند و در وزن ۵۵ کیلوگرم علی نوربخش در دور اول با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب آروجان حالاکورکی دارنده مدال برنز آسیا از هند شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم ایمان محمدی در دور نخست با نتیجه ۱۲ بر ۴ بالجینیام دامجین از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد مقابل کنسوکه شیمیزو دارنده مدال برنز جهان از ژاپن با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. محمدی در این مرحله به مصاف میرامبک آیناگولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قزاقستان رفت. 

او در این مرحله مقابل میرامبک آیناگولوف با نتیجه ۱۴ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت؛ و با توجه به حضور نیافتن احمد النکدالی از سوریه، به مدال برنز این وزن دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم عارف حبیب اللهی در دور نخست با نتیجه ۹ بر یک مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک از قرقیزستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال وی نیز به دیدار رده بندی راه یابد. حبیب اللهی در این دیدار به مصاف کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی می‌رود.

مسابقات ۵ وزن نخست رقابت‌های کشتی فرنگی ۲۰۲۲ قهرمانی آسیا عصر امروز با مشخص شدن نفرات برتر به پایان می‌رسد.