نامزد ریاست فدراسیون فوتبال گفت: چرا وقتی دبیرکل فدراسیون صحبت رئیس کمیته انتخابات را وتو می‌کند، آب از آب تکان نمی‌خورد.

 

به گزارش مرور نیوز، امیر رضا واعظ آشتیانی درمورد اعتراض خود به لابی کردن برخی افراد در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اظهار داشت: لابی کردن فی نفسه بد نیست اما مدلش فرق می‌کند که چگونه، با چه فضایی و برای چه اهدافی لابی شود. قرار نیست باند و باندبازی را اشاعه بدهیم ولی وقتی هست که برای انتخابِ بهترین می‌خواهیم لابی و صحبت کنیم که این خوب است. در هر صورت من شخصا با نفس لابی که در عرصه های مختلف سیاسی و حتی در حوزه بین‌الملل برای موارد مختلف وجود دارد، مشکلی ندارم به این شرط که در جهت مثبتش باشد.

وی درمورد اینکه مدعی شده کمیته انتخابات فدراسیون فوتبال استقلال ندارد، گفت: من چنین مطلبی را نگفتم. عرض من این است وقتی رئیس این کمیته مستقل است و حتی رئیس و دبیرکل فدراسیون، طبق قانون حق دخالت در کاری را ندارند، چگونه رئیس کمیته می‌گوید تعطیلی را لحاظ نمی‌کنیم و زمان ثبت نام به جای 20 تیر باید تا بیست و دوم این ماه باشد، دبیرکل با کدام اختیار این صحبت رئیس کمیته را وتو می‌‌کند.

نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال تصریح کرد: اگر رئیس کمیته اختیار ندارد، پس چرا کمیته‌ای تحت عنوان کمیته بدوی انتخابات داریم؟ این کمیته منصوب مجمع عمومی فدراسیون فوتبال است و رئیس و دبیرکل فدراسیون حق دخالت در کارش را ندارد. پس چگونه این اتفاق می‌افتد و آب از آب تکان نمی‌خورد؟

آشتیانی درخصوص اینکه چرا با علم به این بلبشو جرات کرد در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت نام کند، توضیح داد: من و دوستان دیگر با شعار تحول آمده‌ایم. اگر توفیق شد و انتخاب شدیم با دوستان دیگری نیز در کنار هم قرار می‌گیریم و تحولی را در مجموعه فدراسیون ایجاد خواهیم کرد تا مردم کمتر حواشی فوتبال را دنبال کنند. باید جلوی این مسائل و موارد که نشات گرفته از سوء مدیریت، رانت و فرصت‌طلبی برخی افراد است بگیریم. البته فدراسیون فوتبال مبتلا به بیماری‌های متعددی است که نیاز به زمان دارد. 

وی در گفت و گو با برنامه آفساید رادیو جوان ادامه داد: نباید اینگونه تصور شود که بنا است همه مشکلات را در دوره‌ای حل کنیم. همانگونه که همه نباید انتظار داشته باشند دولت آقای رئیسی که وارد مشکلات عدیده‌ای شده یک شبه همه چیز را حل کند. فوتبال هم همین است زیرا نیاز به ممارست، بررسی، تحقیق، کمک و مسائل متعددی دارد. باید با نگاهی کارشناسانه، منطقی و منصفانه فوتبال را به سمت حاکم شدن آرامش در آن ببریم تا مردم از فوتبال لذت ببرند نه اینکه هر روز سوهان روحشان باشد.