رهبران و مقامات کشورهای مختلف قرار است امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور یابند، رویدادی که برای اولین بار در یک کشور عربی و اسلامی اتفاق می‌افتد.

به گزارش مرور نیوز، رهبران و مقامات کشورهای مختلف قرار است امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حضور یابند، رویدادی که برای اولین بار در یک کشور عربی و اسلامی اتفاق می‌افتد.

در همین راستا خبرگزاری رسمی عربستان سعودی خبر داد که «محمد بن سلمان» به دعوت امیر قطر بامداد امروز راهی این کشور شده است

همزمان دفتر ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که رجب طیب اردوغان روز یکشنبه برای شرکت در مراسم افتتاحیه جام جهانی مهمان دولت قطر خواهد بود.

«عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر، «عبد المجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر، «محمد السادس» پادشاه مغرب، «مشعل الاحمد» ولی‌عهد کویت، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، «ژرژ وه‌آ» رئیس‌جمهور لیبریا و «آلفردو بوررو» معاون رئیس‌جمهور اکوادور از جمله سرانی هستند که به قطر آمده یا تا ساعت شروع افتتاحیه خود را خواهند رساند.

«جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس نیز گفته است که به دوحه خواهد آمد و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز دوشنبه هفته آینده برای حضور در مسابقه آمریکا و و ولز در ورزشگاه حضور خواهد یافت.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از امروز (۲۰ نوامبر) با بازی قطر و اکوادور آغاز می‌شود و تا ۱۸ دسامبر ادامه خواهد داشت. مراسم افتتاحیه نیز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه البیت آغاز خواهد شد.

 رئیس فیفا دیروز شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که قطر بهترین نسخه تاریخ جام جهانی را برگزار خواهد کرد.