خلیل آزمون متاثر از اتفاقات امروز فینال زنان اعلام کرد دیگر دوست ندارد به تیم‌داری در والیبال زنان ادامه دهد.

به گزارش مرورنیوز، بازی فینال والیبال زنان لیگ بین دو تیم سریک و پیکان امروز برگزار شد و پیکان پیروز این جدال پرحاشیه بود. خلیل آزمون، مدیرعامل سریک روز سختی را پشت سر گذاشت و در طول بازی هم به یک‌سری اتفاقات اعتراض شدید داشت و حتی می‌خواست تیمش را از زمین بیرون بکشد! با خلیل آزمون در مورد اتفاقات این دیدار گفت‌وگو کردیم که آن را می‌خوانید:

 

فلسفه فینال تک بازی را نمی‌فهمم

 

مشکل ما این است که از اول که می‌خواستند لیگ برگزار کنند، اسامی تیم‌ها را دیدند و گفتند سه تیم سریک، سایپا و پیکان می‌توانند به فینال بیایند. یعنی تیم‌های دیگر در حدی نبودند که به فینال بیایند و به همین دلیل تک بازی کردند در تهران. من فلسفه تک بازی در تهران را نمی‌فهمم. آنها می‌دانستند یک پای فینال سریک است و دیگری یک تیم تهرانی. درست نیست که در تهران باشد و من مغزم در این زمینه کار نمی‌کند!

 

سه بازیکن ملی‌پوش مصدوم داشتیم

 

بازی سوم ما یکشنبه بود و فینال امروز، جمعه بود. بازی را بدون اینکه با ما هماهنگ کنند دوشنبه انداختند. با وجود اینکه دو بازیکن کلیدی ما مصدوم بود، دوشنبه هم که بازی کردیم یک بازیکن دیگر ما مینیسک پایش پاره شد. عملا ما سه بازیکن کلیدی و ملی‌پوش را از دست دادیم. ما از فدراسیون خواستیم که برای ریکاوری، فینال را یکشنبه بیندازند. فدراسیون به جای اینکه خودش تصمیم بگیرد گفت با پیکان صحبت کنید. پیکان از خدایش است و معلوم است وقتی ما مصدوم داریم موافقت نمی‌کند. با توجه به بعد مسافتی که بود ما بچه‌ها را تکه تکه آوردیم.

 

 

مرا از سالن بیرون کردند!

 

حتی گفتند پخش مستقیم می‌شود و مردها آنجا چه کار می‌کنند؟! به من هم گفتند مدیرعامل هم می‌تواند بیاید ولی پیکان اعتراض کرد و مرا بیرون انداختند! گفتند پیکان اعتراض کرده است. ما که اینهمه هزینه می‌کنیم و زحمت می‌کشیم، آیا کار این‌ها درست است؟ در تهران بود و تک بازی به نفع تیم‌های تهرانی می‌شد. دوست نداشتند سریک قهرمان شود. عوامل پخش، مدیرش آنجاست ولی مرا بیرون می‌کنند. اگر قرار است مرد نباشد روابط عمومی آنجا چه کار می‌کند؟ وقتی مرا از سالن بیرون کردند با اعتراض شدید می‌خواستم تیم را بکشم بیرون ولی در شخصیت خودم این کار را نمی‌دیدم. تیم پیکان هرچه می‌خواست برای فدراسیون دست‌چین کرد و فدراسیون هم تابع پیکان شد. ما باختیم و به تیم حریف تبریک می‌گوییم و حقشان بود ولی باتوجه به اینکه ما سه بازیکن کلیدی‌مان را نداشتیم، نمی‌توانستند به این تیم مردمی یک کمکی کنند؟ ما با هزینه شخصی هستیم.پ

 

 

حالم از این زد و بند بازی‌ها به هم خورد!

 

من در جاهایی که مربی بودم همیشه این مشکلات را داشتم. من در تیم سیرجان هم که می‌توانستیم قهرمان شویم، در آن سال هم بنا به دلایلی دوممان کردند. من صراحتا اعلام می‌کنم که تیم شخصی هرگز نخواهم داشت، من خودم رئیس هیئت والیبالم و حالم از زد و بندبازی‌ها و کثافت‌کاری‌های والیبال به هم می‌خورد. از همین الان می‌گویم سریک دیگر شرکت نمی‌کند و به خاطر این کارهای‌شان دیگر کنار تیم والیبال نمی‌آیم. همین که کنار سردار بودم و نمی‌آمدم بهتر بود. با اصرار سردار می‌خواستیم برای جامعه شهرمان و بانوان کاری کنیم، ولی وقتی دوست ندارند به خاطر چه کسی خودمان را عذاب دهیم. این‌ها می‌گویند می‌خواهیم والیبال بانوان را بالا ببریم، این‌طوری بالا می‌برید؟ چرا تیم مرا به‌هم می‌زنید و مرا بیرون می‌کنید؟ من پشت شیشه باشم یا داخل سالن چه فرقی دارد؟

 

اگر باید پیکان راضی شود، شما چکاره‌اید؟

 

من باخت خودم را توجیه نمی‌کنم ولی اگر دو بازیکن خوبم پارگی رباط و مینیسک نداشتند این‌طوری نمی‌باختیم. ما قبلا هم به پیکان باختیم، مگر اتفاقی افتاد؟ در عرض سه روز بازی کردن در پلی‌آف و فینال سخت است مگر چه اشکالی داشت دو روز بعد برگزار می‌شد؟ اگر ما برای تعویق بازی باید با پیکان صحبت کنیم پس شما در فدراسیون چه کاره‌اید؟ چرا بازی پلی‌آف ما سر جایش برگزار نشد؟ چرا روز یکشنبه را بدون هماهنگی با ما دوشنبه کردید؟

 

شما به بازیکنان خودتان هم رحم نکردید

 

تماشاگران خود ما باعث ترغیب بقیه شدند. ما برای ارتقای والیبال این کار را کردیم. می‌بینیم این‌همه بی‌مهری می‌شود و نامردی می‌کنند. چون پیکان برای تهران است ما نه، یعنی هیچ؟ ایده ما قهرمانی نبود، ما می‌خواستیم یک تیم خوب درست کنیم و استعداد زنان را پرورش دهیم. فدراسیون دردی از ما دوا نکرد و روی زخم‌های ما نمک پاشید. سه بازیکن ملی‌پوش فیکس ما آسیب دیده‌اند و شما به بازیکنان خودتان رحم نمی‌کنید که استراحت دهید؟

 

آدم‌های متخصص جوان به والیبال بیاورید

 

وقتی آن اتفاقات افتاد و مرا بیرون کردند و حال بد به تیم منتقل شد شما چه توقعی برای بردمان داشتید؟ من می‌خواستم تیم را بیرون بکشم و به دخترهایم گفتم نباید تیم بازی کند ولی دیدم شخصیتمان این نیست. حالم از این والیبال به هم می‌خورد. من تعجب می‌کنم که یک فرد جوان در این والیبال نیست، مگر نمی‌خواهید رشد کند، آدم‌های متخصص جوان بیاورید. همه پیر هستند و در اختیار یک تیم! ما نمی‌خواهیم کار غیرقانونی کنیم، فاصله پلی‌آف و فینال سه روز بود و خانم‌ها مثل مردها نیستند و آسیب می‌بینند. الکی گفتند مجمع است، ولی هیچ چیز نیست.